دانش‌آموزان با علائم عفونت ویروسی در کلاس حاضر نشوند

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دانش آموزانی که نشانه عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند باید از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

کامبیز شاوله مدیر آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اظهار داشت: والدین باید از فرستادن دانش آموزانی که نشانه عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند به مدرسه امنتاع کنند چرا که احتمال اینکه دانش آموزان دیگر در معرض ابتلا به بیماری قرار گیرند وجود دارد.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته حضور دانش آموزانی که علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی و عطسه داشتند به دلیل دغدغه تحصیلی، پس از مصرف دارو‌ها به مدرسه مانعی نداشت؛ اما امسال این کار به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

شاوله افزود: والدین زمانی که نشانه‌هایی مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، بدن درد و بی حوصلگی را در فرزندان خود مشاهده کردند باید بلافاصله از فرستادن دانش آموزان به مدرسه خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر آموزش و پرورش مهاباد تصریح کرد: دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس باید از ماسک استفاده کنند.

شاوله افزود: مواد ضدعفونی کننده باید به میزان کافی در اختیار مدارس قرار گیرد همچنین کلاس‌های درس هم باید به صورت مرتب و مستمر ضدعفونی شوند و همچنین وسایلی مانند صابون برای شستن مرتب دست‌ها به مقدار کافی در مدارس وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.