امسال با توجه به کرونا همراهی والدین و نظارت مسئولین در زمینه سلامت دانش آموزان بیشتر از سال‌های گذشته احساس می شود.

آیا دستورالعمل های بهداشتی در مدارس اجرا می شود؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در سال تحصیلی جدید به چند مدرسه در  بیرجند سر زدیم تا از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مطلع شویم.

از دانش آموزان در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی پرسیدیم .

دانش آموزان گفتند: در ورودی سالن آموزشی مدرسه یک موکت برای ضدعفونی کردن کفش‌ها قرار داده شده است.

دانش آموزان استفاده از ژل ضدعفونی کننده ، شماره گذاری صندلی‌ها ، اختصاص ماژیک و تخته پاک کن یک‌نفره برای هر دانش آموز  را از دیگر تمهیدات اجرایی در مدارس اعلام کردند.

الزام استفاده از لوازم شخصی ، ضدعفونی کلیه کلاس‌ها و فضای آموزشی پس از پایان ساعت آموزش ، جلوگیری از تجمع از جلوی درب مدرسه از اقدامات مسئولین در برخی مدارس بیرجند بود.


بیشتر بخوانید


با حضور در مدارسی که خوابگاه دارند ، استرس والدین بیشتر احساس می شد.

والدین دانش آموزان  اعلام کردند : بدلیل نداشتن اینترنت در روستا و استفاده از آموزش حضوری فرزندانمان مجبور به  حضور در خوابگاه هستند.

مسئول خوابگاه دبیرستان نمونه تقوا بیرجند  گفت:پذیرش دانش آموزان خوابگاهی در هفته دوم شروع مدارس صورت خواهد گرفت.

او افزود : هر اتاق به  ۳ یا ۴ نفر اختصاص خواهد یافت و هیچ دانش آموزی در تعطیلات پایان هفته اجازه خروج و رفتن به محل زندگیش را ندارد.

حضور دانش اموزان در مدارس غیر اجباری است ، ولی اکثر دانش آموزان آمده یودند و علت حضورشان را یادگیری بهتر در مدرسه بیان کردند.

حال که دانش آموزان ، آموزش حضوری را بر مجازی ترجیح می دهند باید این حضور با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود تا افزایش آمار کرونا در استان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
حال شما بگویید مردم آیا این رعایت ها در چند مدرسه محدود و فقط برای نمایش انجام نشده است تا جای که ما دیدم رعایت بهداشت از صفر هم پایین تر بوده. آیا دانش آموزها فقط از ترس عقب نیفتادن در مدارس حضور پیدا نمی‌کنند. شما باشگاه خبرنگاران جوان باید طرف مردم باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اگر میشد که روحانی حداقل 5 دقیقه میومد یه زنگ بزنه و بره
آخرین اخبار