ولایتی گفت: در دانشگاه آزاد بنای احیای ارزش‌های اسلامی را داریم و رعایت ارزش‌های معنوی برای ما بسیار مهم است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد در یازدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد که صبح امروز با حضور محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه، معاونان و رؤسای استان‌های دانشگاه در تالار حافظ سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد در حد خوبی پیش می‌رود، از طهرانچی و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم که دانشگاه را در مسیر خوبی هدایت می‌کنند و امیدواریم این دانشگاه همانگونه که نام آن دانشگاه آزاد اسلامی است، اسلامی باشد.

او افزود: دانشگاه آزاد به لطف خدا و با دستور امام راحل و هدایت‌های مسئولان امر به ویژه عنایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال‌های اخیر، مسیر خوبی را پیدا کرده است. جا دارد قدردان زحمات دیگران باشیم که به لحاظ کمی کار دانشگاه را پیش بردند و امروز دانشگاه آزاد با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، فعال و پویاست.

ولایتی با بیان اینکه حفظ کیان دانشگاه را یکی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری است، تاکید کرد : موجودیت دانشگاه آزاد باید حفظ شود و رو به رشد باشد، بنابراین وضعیت دانشگاه آزاد باید در سال جاری به شکل ملموسی از سال‌های گذشته بهتر باشد.

ولایتی فعالیت ۵۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور را یکی از ویژگی‌های این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد با کمک مردم، راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، شکل گرفت و گسترش یافت، بنابراین اسلامی بودن این دانشگاه که پسوند اسلامی دارد، یکی از موضوعات مهمی است که باید به درستی دنبال شود.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی مانند حجاب در دانشگاه آزاد یکی از بدیهی‌ترین انتظارات است؛ چرا که دانشگاه مولود انقلاب باید ظاهر اسلامی داشته باشد و باطن آن نیز اسلامی باشد و تحقق این موضوع نیاز به تلاش مسئولان دارد که بحمدالله مدیران کنونی دانشگاه آزاد با حسن انتخابی که دکتر طهرانچی و همکاران ایشان دارند، افرادی متدین و پایبند به مبانی اسلامی هستند.

ولایتی با بیان اینکه ویژگی‌های آرمانی هر دولت و ملت قابل احترام است، گفت: ما به اسلام معتقدیم و در دانشگاه آزاد بنای احیای ارزش‌های اسلامی را داریم، چرا که امام راحل فرمودند که اگر دانشگاه درست بشود، کشور درست می‌شود، بنابراین در دانشگاهی که افتخار داریم، تحت حمایت و هدایت مقام معظم رهبری است، باید رعایت ارزش‌های معنوی برای ما بسیار مهم باشد.

او انقلابی بودن را یکی دیگر از شاخصه‌های دانشگاه آزاد دانست و اظهار کرد: امید داریم با کمک اساتید این دانشگاه به ویژه اساتید علوم انسانی و خسروپناه، بتوانیم دانشگاه آزاد را به یک دانشگاه نمونه، برجسته و انقلابی تبدیل کنیم که موضوعاتی همچون تئوریزه کردن مبانی انقلاب اسلامی در آن پیگیری شود.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود بر پیشرفت علمی این دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید ویژگی‌های علمی در دانشگاه رعایت شود و بخشی از آموزش ما باید از یافته‌های علمی خودمان و نه ترجمه دیگران باشد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد محدودیت‌های دانشگاه دولتی را ندارد، باید پیشرفت علمی در این دانشگاه شتاب بیشتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید


 ولایتی در پایان با بیان اینکه بیشترین کمبود‌های علمی کشور در حوزه علوم انسانی است، گفت: ان‌شاءالله دانشگاه آزاد با حضور خسروپناه در معاونت علوم انسانی و هنر و اساتید این دانشگاه، کمبود‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار