گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۹ از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند، انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۹ از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌های انتخابی و نتیجه بررسی صالحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

تبصره: گزینش نهایی در کلیه رشته‌های تحصیلی براساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی «حاصل از تراز نمرات دروس» در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌گیرد.

طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ۳ آذر ۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹، حدنصاب نمره علمی نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد بزرگتر از صفر است؛ بنابراین به استناد مصوبه فوق، داوطلبان در کدضریب‌هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر از صفر باشد.

شیوه آموزشی و پژوهشی: شیوه آموزشی و پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحد‌های درسی و پایان نامه است. این شیوه تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در ایران بوده و پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می‌گرفت.

شیوه آموزش محور: تحصیل در این شیوه با محوریت آموزش و به صورت واحد‌های درسی و بدون پایان نامه بوده که گذراندن حداقل ۲ و حداکثر ۴ واحد سمینار  تحقیق و به تبع نظری الزامی است و در سایر موارد عینا مطابق آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته است. لازم است علاقه‌مندان به تحصیل در رشته محل‌های شیوه آموزش محور نسبت به درج کد رشته محل‌های مربوط، در فرم انتخاب رشته اینترنتی به ترتیب علاقه به همراه سایر کد محل‌های انتخابی مبادرت کنند.

در جداول رشته‌های تحصیلی، کد محل‌های مذکور با عبارت شیوه آموزش محور در قسمت ملاحضات مشخص شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار