سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز‌های این استان درآمدزا است و نباید مسئولان نسبت به این موضوع مهم غفلت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به ظرفیت مرز‌ها را گامی مهم در حل مشکلات اقتصادی و رونق اشتغال در کشور و استان خواند و گفت: با توجه به مرز مشترک آذربایجان شرقی با چند کشور، می‌توان از ظرفیت‌های موجود درآمد بسیاری را نصیب کشور و استان کرد.

او گفت: یکی از بهترین راه‌ها در جهت کسب سرمایه سرشار و جذب سرمایه گذار، استفاده بهینه از ظرفیت مرزی است که آذربایجان شرقی با داشتن مرز مشترک با کشور‌های آذربایجان و ارمنستان می‌تواند به بهترین شکل ممکن برای کشور درآمدزایی داشته باشد و شرایط اقتصادی را به نحو مطلوبی سر و سامان دهد.

موسوی لازمه توسعه و پیشرفت هر کشور را استفاده بهینه از داشته‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود مرز‌های مشترک بسیار با همسایگان شمالی، جنوبی، شرقی و غربی می‌توان شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی را در کشور ایجاد کرد.

او گفت: بر همین اساس دولت وظیفه دارد با استفاده از ظرفیت مرز‌ها گشایش اقتصادی ایجاد کرده و شرایط امروز کشور را بهبود بخشد.

او افزود: بالا رفتن نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از مزیت‌های توجه ویژه به مرز‌ها است که می‌توان با رونق دادن به آن‌ها و ایجاد بازارچه‌های مرزی، بسیاری از جوانان جویای کار را به شغلی مناسب و پردرآمد رساند و شرایط امروز کشور را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.