معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گند زدایی مدارس استان در ۲ نوبت خبر داد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: دستورالعمل‌های ابلاغ شده بر ۳ پایه آموزش و آماده کردن اولیا، دانش آموزان و پرسنل مدارس در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها و خود مراقبتی، حفظ فاصله ایمن و استفاده از وسایل حفاظتی استوار است.

او افزود: در محیط مدارس باید تجهیزات بهداشتی  و حداقل ۱ نفر برای گند زدایی وجود داشته باشد.

مهدی زاده با اشاره به اینکه اجرای دستورالعمل‌ها باید تداوم داشته باشد ادامه داد: روزانه ۲ نوبت گند زدایی در محیط مدارس انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: درصورت کمبود فضای آموزشی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید از ظرفیت سالن‌های امتحان و نمازخانه‌ها استفاده شود.

او عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده فعالیت بوفه‌ها کاملا ممنوع است و دانش آموزان باید آب مصرفی و مواد خوراکی را از خانه بیاورند.


بیشتر بخوانید


مهدی زاده اظهار کرد: خوابگاه‌هایی که از تراکم جمعیت بیشتری برخوردارند، یک هفته در میان دایر هستند و استفاده از تخت‌های دو طبقه مجاز نیست و تخت‌ها باید با فاصله حداقل یک متری و حتما  یک طبقه باشند.

کاهش ۹۸ درصدی انتقال کرونا در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: درصورتی که شرایط جوی مساعد باشد حداقل ۲ پنجره در کلاس باید باز باشد تا تهویه کامل فضا صورت بگیرد، اما در زمستان با توجه به سیستم‌های گرمایشی این امکان فراهم نیست و باید هر ۲۰ دقیقه یک بار هوای محیط تهویه شود.

اوافزود: در صورت استفاده صحیح از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۸ درصد امکان انتقال ویروس کرونا کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار