سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

هیچ مانعی از سوی دولت برای آغاز مذاکرات وجود ندارد/ پروسه صلح را با شفافیت به پیش خواهیم برد

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که هیچ مانعی از سوی دولت برای آغاز مذاکرات وجود ندارد.

 

هیچ مانعی از سوی دولت برای آغاز مذاکرات وجود ندارد/ پروسه صلح را با شفافیت به پیش خواهیم بردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که مسائل فنی برای آغاز مذاکره با طالبان حل شده و دولت روند صلح را با تمام خطرات احتمالی آن مدیریت خواهد کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: «ما به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که پروسه صلح را با تمام چالش و خطرات احتمالی آن مدیریت خواهیم نمود و همچنین تمام پروسه را با شفافیت پیش خواهیم برد و تمام جزئیات آن را با مردم افغانستان در میان می‌گذاریم.»

صدیقی بیان داشت: تمام قدم‌های که در جهت آغاز مذاکرات صلح با طالبان از طرف حکومت افغانستان باید برداشته می‌شد برداشته شده‌اند و دولت افغانستان امیدوار است که طالبان هم آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات اعلام کرده تا هر چه زودتر مذاکرات صلح آغاز شود.

به گفته وی، در قسمت آغاز مذاکرات هیچ مانعی از جانب دولت جمهوری اسلامی افغانستان وجود ندارد و هدف حکومت افغانستان در آغاز مذاکرات، تامین آتش‌بس و پایان جنگ و خشونت از جانب طالبان است. وی تاکید کرد که متاسفانه هنوز هم خشونت‌های طالبان از مردم افغانستان قربانی می‌گیرند.

صدیقی با بیان اینکه حدود و اولویت‌های تیم مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان را لوی جرگه مشورتی صلح تعین کرده است گفت: «هیات مذاکره کننده یک هیات فراگیر و ملی است و با تمام توان و متحدانه از ارزش‌های دو دهه اخیر که با قربانی‌های زیاد مردم به دست آمده، دفاع خواهد کرد.»

صدیقی تاکید کرد: رئیس جمهور افغانستان در پروسه صلح همانطوری که خودش اعلام کرد به هیچ کسی باج نمی‌دهد و حاضر به معامله هم نخواهد شد.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان افزود: «مسائل فنی برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان تا قسمتی حل شده و کار هنوز جریان دارد و به زودی حل می‌شود. مشکلات شش زندانی طالبان هم حل شده است و ما منتظر هستیم که طالبان آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات اعلام کند.»

گفتنی است که روند تبادل زندانیان میان دولت افغانستان و طالبان هفته گذشته به اتمام رسید، اما مذاکرات صلح تاکنون شروع نشده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار