ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز با اشاره به گزارش سازمان ملل و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که طالبان با فریب آمریکا، روابط خود را با القاعده و داعش قطع نکرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه ۲۹ اسد/ مرداد) با اشاره به گزارش سازمان ملل و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که طالبان با فریب آمریکا، روابط خود را با القاعده و داعش قطع نکرده‌اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: طالبان در امر انجام تعهدات خود در توافقنامه صلح با آمریکا مبنی بر قطع رابطه با تروریست‌های بین المللی تظاهر می‌کنند.

صدیقی در صفحه توئیتر خود نوشت: «طالبان نشان دادند که در اجرای تعهد خود تظاهر می‌کنند که گویا از تروریست‌های بین‌المللی فاصله گرفته‌اند. در حالی که یوناما و مقام‌های رسمی آمریکا گزارش داده‌اند که طالبان به حمایت از القاعده ادامه داده‌اند و نیز همراه با جنگجویان القاعده حملات مشترکی را بر نیرو‌های افغان سازماندهی و انجام داده‌اند.»

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود به کنگره این کشور گفته است از زمانی که توافقنامه صلح با طالبان امضا شده هرچند این گروه هیچ حمله‌ای بر نیرو‌های آمریکایی در افغانستان انجام نداده، اما روابط خود را نیز با گروه‌های تروریستی جهانی از جمله داعش و القاعده قطع نکرده است.

سازمان ملل متحد نیز گزارش داده است که طالبان پس از توافقنامه صلح با آمریکا، روابط خود را با القاعده و داعش حفظ کرده و همراه با جنگجویان گروه‌های تروریستی حملات خود را بر نیرو‌های امنیتی افغان افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار