رییس حوزه قضایی شهرستان ارزوئیه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلان نظم وامنیت عمومی جامعه خبر داد و گفت:اشد مجازات در انتظار مرتکبان جرائم خشن از جمله نزاع‌های دسته جمعی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عنایت الله دهقانی ،رییس حوزه قضایی ارزوئیه گفت: بیشترین پرونده‌های این حوزه قضائی مواد مخدر، طلاق و سرقت است و رسیدگی به پرونده‌های مذکور به صورت ویژه انجام می شود.

رییس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه افزود: منشاء و علت اصلی افزایش سرقت‌ها در این شهرستان موضوع بیکاری واعتیاد است؛ لذا مسئولان اجرایی بایستی نسبت به فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان تلاش بیشتری کنند.

او بر رعایت موارد حفاظتی وامنیتی برای پیشگیری از وقوع سرقت تاکید کرد و گفت: برگزاری کارگروه سرقت به طور منظم و رسیدگی سریع به پرونده‌های سرقت و بیان مجازات‌ها در این زمینه می‌تواند در کاهش این جرم تاحدودی موثر باشد.

دهقانی بر ارتقای سطح دانش حقوقی و قضایی افراد جامعه تاکید کرد و گفت:شهروندان در ابتدای اقدام به هر کاری باید نسبت به عواقب حقوقی آن آگاه شوند.

او در خصوص راه‌های کاهش آمار طلاق گفت:یکی از مسائلی که در پرونده‌های طلاق مشاهده می‌شود موضوع آموزش ندیدن زوجین نسبت به مهارت‌های زندگی است لذا بایستی در این رابطه به زوج های جوان قبل از ازدواج آموزش‌های لازم داده شود.

دهقانی افزود:در بیشتر پرونده‌های نزاع و اختلافات خانوادگی، کنترل نکردن خشم آنی مشاهده می‌شود لذا می‌طلبد افراد نسبت به ارتقای توانمندی‌های خود در زمینه مهارت‌های کنترل بر خشم و عصبانیت تلاش کنند تا خدای نکرده دچار پشیمانی و ندامت نشوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار