رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: امسال در قالب طرح ابرار ۱۹ کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی شهرستان بانه آسفالت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،انور طا‌هایی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: در شهرستان ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۰۰ کیلومتر شن ریزی شده و ۴۵۰ کیلومتر نیز همچنان خاکی است.

او به اجرای طرح ابرار در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته اجرای این طرح در اواخر فصل کاری ابلاغ شد، آسفالت جاده روستای بژی به طول یک کیلومتر و سرسونج ۲ هزار ۵۰۰ متر انجام گرفت.

طا‌هایی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح اعتبار مشخص در نظر گرفته نشده و امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد تاکید کرد: امسال نیز آسفالت راه هه لو پرشه به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفته است.

طا‌هایی یادآور شد: امسال ۱۳ کیلومتر راه برای اجرای طرح ابرار آماده سازی می‌شود و در صورت آمادگی شهرستان و وجود ماشین آلات مناسب در مجموع ۱۹ کیلومتر راه زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

رییس راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه به تعمیر، لکه‌گیری و روکش راه روستای نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح تعمیر راه روستای چهار کیلومتر روستای نژو و صدبار، یک کیلومتر ساوان، مسیر بانه - مریوان، بانه - سیرانبند و بانه - آرمرده امسال انجام می‌شود و با توجه به اینکه طرح لکه گیری است حجم مشخصی ندارد.

او افزود: باتوجه به اینکه وضعیت جاده بانه - سردشت بسیار نامناسب است قبل از پایان فصل کاری لکه گیری و روکش چهار کیلومتر از این جاده انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۵۹ کیلومتر راه دیگر هنوز مال‌رو است، افزود: این راه‌ها بیشتر به کوخ‌های یک یا ۲ خانواری ختم می‌شود که بسیار صعب العبور و ناهموار هستند و در فصل زمستان نیز با توجه به کمبود و فرسودگی ماشین آلات برای برف روبی، با مشکلات زیادی مواجه هستند.

طا‌هایی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی تونل گردنه خان و اجرای طرح مطالعاتی این تونل جزو پروژه‌های ملی است، افزود: اجرای طرح مطالعاتی و نوسازی تونل جزو پروژه‌های ملی است که برای روشنای، بازسازی و احداث کنار گذر در خواست اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی شده که با تصویب آن پیمانکار مشخص و کار آغاز خواهد شد.

رییس راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: کمبود و فرسودگی ماشین آلات، افزایش قیمت قطعات و نبود نقدینگی برای خرید قطعات و کیفیت پایین آن‌ها از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.