معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت : حمل سلاح‌های سردی همچون قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس درصوتی که برای درگیری فیزیکی و ضرب و جرح باشد، جرم خواهد بود.

حمل سلاح‌های سرد جرم استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدامین رحیمی معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به مجازات تعیین شده در قانون برای حمل سلاح سرد، گفت : حسب تبصره یک ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس که صرفاً به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح به کار برده شوند، جرم محسوب می‌شود.

او گفت : افرادی که اقدام به حمل چنین سلاح‌هایی کنند، مجرم بوده و طبق قانون محکوم به مجازات خواهند شد.

رحیمی افزود: همچنین طبق قانون هر فردی که به وسیله چاقو و یا هر نوع سلاح دیگری تظاهر به قدرت نمایی کند، یا آن را وسیله‌ای برای مزاحمت اشخاص، اخاذی و تهدید قرار دهد و یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد، به حبس از شش ماه تا دو سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

معاون دادستان کرمانشاه ادامه داد: واردات، تولید و عرضه این سلاح‌ها نیز ممنوع بوده و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

او با تاکید براینکه قانون تولید، عرضه یا حمل چنین سلاح‌هایی را در برخی موارد با شرایطی بلامانع دانسته، افزود: حسب تبصره دو ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی تولید، عرضه یا حمل این ادوات در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی، پس از دریافت مجوز بلامانع است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.