محمدی گفت: ۱۳۰ مورد خانه هلال جدید در استان مرکزی به بهره بهرداری رسید.

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در  حاشیه نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با تشریح طرح‌های انجام شده در هفته دولت گفت: مهمترین و بارزترین فعالیت انجام شده در هفته دولت افتتاح ۱۳۰ مورد خانه هلال بود که اکثر شهر‌های کوچک و روستا‌ها از آن برخوردار شدند.

محمدی افزود: خانه‌های هلال به عنوان خط مقدم کنترل و کاهش آلام حوادث است که داوطلبان در مواقع ضروری در سریع‌ترین زمان به محل حادثه اعزام می‌شوند.

او اضافه کرد: راه اندازی انبار تجهیزات درمانی، راه اندازی فاز اول اداری امدادی فرمهین و راه اندازی انواع عملیات استان از مهمترین پروژه‌های هفته دولت برای جمعیت هلال احمر استان بود.

به گفته معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی ایجاد فرهنگ داوطلب محوری در جمعیت هلال احمر از اهداف راه‌اندازی خانه هلال است و آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی از مهمترین برنامه‌های آموزشی این خانه‌ها ست.

خانه‌های هلال ظرفیتی مهم برای مقابله و پیشگیری از حوادث و بحران هاست و دهیاران بر اساس قانون مدیران شورای هماهنگی مدیریت بحران در روستا‌ها هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.