به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شراره رامبرزینی با بیان اینکه وجود ترس از کرونا در دانش آموزان طبیعی است، گفت: در این شرایط والدین و مربیان برای کاهش این ترس و اضطراب باید آموزش دقیق و اطلاعات درستی از کرونا به دانش آموزان ارائه دهند.
او یادآور شد: آموزشهای کرونا به دانش آموزان باید متناسب با سن و سال آنها باشد، بطوری که برای کودکان و مقاطع ابتدایی توصیه میشود این آموزشها با زبان بازی و استفاده از کلیپهای تصویری باشد.
رامبرزینی بیان کرد: کودکان زیر ۱۰ سال حافظه انتزاعی نداشته و قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات را ندارند، بنابراین برای آموزش به آنها باید از مدلهای تصویری و الگوهای عملی استفاده شود، بطور مثال یا باید کلیپ تصویری آموزش کرونا برای آنها پخش شود و یا والدین به صورت عملی به شکل بازی این آموزشها را به کودکان ارائه دهند.
او افزود: برای کودکان بالای ۱۰ سال که دانش آموزان مقاطع متوسط اول و دوم میشوند باید آموزشها بصورت علمی و با تشریح مفصل همراه باشد و باید از هرگونه اضطراب دادن به دانش آموزان خودداری شود.
این روانشناس تاکید کرد: والدین و مربیان باید به دانش آموزان آگاهی همراه با آرامش بدهند، به اینصورت که به دانش آموزان راههای پیشگیری از کرونا را معرفی کرده و در کنار آن این نکته را هم یادآور شوند که اگر دچار این بیماری شدند با مراقبت میتوانند بهبود یابند و اینگونه تلقین نکنند که اگر کرونا بگیرند حتما میمیرند، چرا که این جملات فقط ترس و اضطراب را در دانش آموزان تشدید میکند.
او یادآور شد: والدین و مربیان باید دقت داشته باشند که قبل از ارائه هرگونه آموزش در خصوص ویروس کرونا، باید از دانش آموزان بخواهند تا هرآنچه که راجع به این ویروس میدانند را بیان کنند و بر اساس آن آموزشهای خود را به آنها ارائه کنند.
رامبرزینی بر بکارگیری روشهای تشویقی در آموزشهای پیشگیری از کرونا تاکید کرد و افزود: یکی از این روش ها، برانگیختن حس مسئولیت پذیری در کودکان است، به نحوی که از آنها بخواهیم مراقب دیگر کودکان و دوستان خود هم باشند و بر رعایت اصول پیشگیری توسط دانش آموزان دیگر هم نظارت داشته باشند، از این طریق فرزند ما تشویق میشود اصول پیشگیری را بهتر رعایت کرده و به دوستان خود هم آموزش دهد.
انتهای پیام/ز