پزشک فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ پس از پایان دوران قرنطینه از طبیعی بودن اکسیژن خون خود مطمئن شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   کوروش یوسفی پزشک فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص به منظور بررسی وضعیت سلامت فرد مبتلا ضروری است و تشخیص انجام اندازه گیری اکسیژن خون، سی تی اسکن و ... بر عهده پزشک است.

 یوسفی گفت : مبتلایانی که پس از دو هفته تا یک ماه پس از شروع علایم بیماری، بهبودی کامل داشته و علایم خاصی در آن‌ها وجود ندارد به اندازه گیری اکسیژن خون نیاز ندارند، اما افرادی که پس از این دوران سرفه، تب و ... را تجربه می‌کنند به طور حتم به منظور بررسی بیشتر باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

او  به تصور اشتباه عموم اشاره کرد و توضیح داد: بسیاری از افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به اشتباه تصور می‌کنند، به دلیل یک بار ابتلا، امکان ابتلای مجدد وجود ندارد و از زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممانعت می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که ابتلای مجدد تا حدودی بستگی به پاسخ ایمنی دارد، عنوان کرد: در ۳۰ درصد افراد پاسخ آنتی بادی رخ نمی‌دهد و این به آن معنا است که ممکن است بدن واکنش به ویروس نشان نداده باشد.

او افزود : زمان مشخصی برای ابتلای مجدد و مصون بودن فرد مبتلا وجود ندارد و هنوز به قطعیت نرسیده است، بنابراین همه افراد مبتلا و غیر مبتلا باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.