استاندار اردبیل گفت: طرح‌های پژوهشی ویژه ویروس کرونا به صورت کاربردی و قابل استفاده در استان اردبیل انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی طرح‌های پژوهشی ویژه ویروس کرونا در استان ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در خصوص آماده سازی طرح‌های پژوهشی گفت: لازم است پژوهشگران طرح‌های مرتبط با کرونا با مدیران و معاونان حوزه بهداشت و درمان در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را در این خصوص دریافت کنند.

او با تاکید بر کوتاه شدن زمان اجرای این طرح‌ها افزود: با توجه به نیاز استان و کشور این طرح‌ها می‌بایست کاربردی و یافته‌های به دست آمده از آن‌ها در مقابله با ویروس کرونا به کارگیری شود.

استاندار اردبیل خواستار افزایش ورود دانش آموختگان و متخصصین امر به پژوهش پیرامون این ویروس شد و گفت: در انجام پژوهش‌های کاربردی استفاده از نظرات صاحبان فن ضروری است.

بهنام جو با اشاره به کسب رتبه سوم دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان (تایمز ۲۰۲۱) این رتبه را شایسته قدردانی دانست.

او ادامه داد: باید دانشگاه‌های دیگر استان اردبیل نیز در این راستا تلاش کرده و رتبه علمی استان را ارتقا دهند.

یعثوب نژادمحمد، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل نیز در این جلسه ضمن تقدیر از دفتر برنامه ریزی استانداری در جمع بندی و آماده سازی طرح‌های پژوهشی ویژه ویروس کرونا در زمان کوتاه گفت: اکنون در مرحله اجرای این طرح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل می‌بایست اهتمام بیشتری داشته باشند.

او بیان کرد: هشت طرح پژوهشی ویژه ویروس کرونا در استان اردبیل تهیه و اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل نیز از در حال اجرا بودن طرح‌های مصوب سال گذشته و نیز آماده شدن طرح‌های پیشنهادی امسال خبر داد.

سید مهدی جوادی افزود: همچنین مراحل فراخوان، دریافت پروپوزال ها، داوری و تایید طرح‌های ویژه پیرامون ویروس کرونا در استان اردبیل از سوی دفتر برنامه ریزی انجام شده است.

او گفت: در این راستا، پروپوزال‌های هشت طرح ویژه ویروس کرونا در قالب موضوعات مختلف علمی-پژوهشی شامل"بررسی میزان درک خطر از هشدار‌های بهداشتی در مورد بیماری کووید-۱۹ در بین جمعیت استان اردبیل"، "بررسی پروفایل روان آشفتگی ناشی از ویروس کرونا در بین شهروندان استان اردبیل"، "تحلیل علمی و کاربردی شیوع ویروس کرونا در ایران و راه‌های مدیریت این بحران در استان اردبیل"، "مدل سازی شیوع ویروس کرونا و پیش بینی تعداد مبتلایان و تلفات به تفکیک استانی در ایران"، "اپلیکیشن غربالگری اختلالات روانی کرونا (صما) "، "شناسایی نیاز‌های روان شناختی خانواده‌ها در طول شیوع ویروس کرونا"، "بررسی نقش سازه‌های روانی، اجتماعی و معنوی در پیش بینی اضطراب ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان استان"، شناسایی مولفه‌های روان شناختی و مهارت‌های مقابله در بیماران بهبود یافته از بیماری کرونا" همراه با ارایه راهکار‌های عملی و کاربردی در مقابله با این ویروس، آماده اجرا بوده و در صورت تامین اعتبارات مربوطه، این طرح‌ها در آینده نزدیک می‌توانند وارد مراحل اجرایی شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.