مدیر کل دفتر امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش مکمل در کشور در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رسول پاپایی مدیر کل دفتر امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در سفر به شهرکرد و در آیین نمادین زنگ بازگشایی مدارس با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تغییر الگوی آموزشی در مدارس اظهار داشت: مدل جبرانی و آموزش مکمل در آموزش و پرورش کشور در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.

او افزود: در این مدل آموزشی علاوه بر بازگشایی مدارس و ارائه آموزش حضوری از سایر امکانات و ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی، بسته‌های آموزشی و آموزش تلویزیونی استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


پاپایی اضافه کرد: آموزش‌های مکمل و استفاده از بستر رسانه‌ها، فضای مجازی و حضور مدیران و معلمان در مدرسه در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک راهکار برای جبران تعطیلی مدارس استفاده شد.

او با اشاره به اینکه صدا و سیما در دسترس‌ترین رسانه برای ارائه آموزش در شرایط بحران است ادامه داد: باید از بستر شبکه آموزش و شبکه‌های دیگر برای ارائه آموزش به دانش آموزان استفاده کرد.

پاپایی گفت: شیوع ویروس کرونا همه گیر بوده و ارائه آموزش و تعلیم و تربیت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ دانش آموز در کل جهان در یک برهه زمانی که مدارس تعطیل شدند، تغییر پیدا کرد.

او افزود: ۶۴ کشور از اردیبهشت تا خردادماه امسال آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت را بازگشایی و آغاز کردند، اما در کشور ما از روز‌های گذشته با داغ شدن اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس هجمه‌های مختلف به نظام تعلیم و تربیت وارد شده است.

پاپایی اضافه کرد: در کشور ما که همیشه فضای مجازی و استفاده از ظرفیت و تکنولوژی به روز در مدارس در حاشیه و خارج از سیستم آموزش و پرورش قرار داشت و مدارس تبدیل به گورستان کامپیوتر شده بود با بروز و شیوع این ویروس ناخواسته از این ظرفیت به خوبی استفاده شد.

او در ادامه با انتقاد از اینکه آماری در خصوص تعداد معلمان مبتلا به کرونا و یا فوت شده به دلیل کرونا وجود ندارد ادامه داد: معلمان و کادر آموزشی برای تهیه بستر آموزش مجازی و اینترنتی از تمام توان، وقت، امکانات شخصی خود استفاده کردند تا تعلیم و تربیت تعطیل نشود.

پاپایی گفت: در شرایط بحرانی کنونی تمام مسئولان و دست اندرکاران کشور بر این باور رسیدند که با استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور بخشی از نیاز آموزش کشور تأمین شود.

او به خلا‌های قانونی در خصوص استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: رفع این خلا‌ها به سرعت ازسوی نهاد‌های قانون گذار و تصمیم ساز در حال پیگیری است که زمانی که دانش آموزان وارد فضای مجازی و اینترنت می‌شوند به یک فضای ایمن و سالم وارد شوند.

پاپایی با تأکید بر اینکه اولویت نخست نظام تعلیم و تربیت، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است اظهار داشت: در سال تحصیل جدید بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی و کادر آموزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وارد ۱۰۷ هزار مدرسه شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار