مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای شروع به کار مدارس اندیشیده شده و مدارس آمادگی لازم برای پذیرش دانش‌آموزان را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی شهرکرد اظهار داشت: تمهیدات لازم برای شروع به کار مدارس اندیشیده شده و مدارس آمادگی لازم برای پذیرش دانش‌آموزان را دارند.

او اضافه کرد: ترجیح می‌دهیم آموزش‌ها حضوری باشد و سه اصل کلی در آموزش حضوری شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌ها رعایت می‌شود.


بیشتر بخوانید


قائدامینی ادامه داد: جلسات متعددی با مدیران مناطق برگزار شد و نظارت‌ها به نحو احسن انجام می‌شود و حضور دانش‌آموزان در مدارس کم جمعیت مشکلی ندارد و در مدارس پر جمعیت اختیار به مدارس داده شده است.

او با تأکید بر اینکه در هر شرایطی اصل بر سلامت دانش‌آموزان است گفت: آموزش‌های لازم به مدیران و معلمان داده شده است و برنامه‌های چیده شده انعطاف دارند.

قائدامینی افزود: در زمان ۳۵ دقیقه‌ای کلاس‌ها محتوای اصلی آموزش داده می‌شود و زنگ تفریح‌ها همزمان نیست تا کمترین ارتباط میان دانش‌آموزان صورت گیرد.

او اضافه کرد: معلمان ما در زمان حضور در کلاس پیگیر فعالیت‌های تکمیلی سایر دانش‌آموزان در شبکه شاد هستند و در صورت امکان مدارس می‌توانند از زمان عصر نیز برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

قائدامینی گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۱۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس استان مشغول تحصیل خواهند شد.

او با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و ما نگرانی اولیا را درک می‌کنیم ادامه داد: تأکید بر حضور دانش‌آموزان پایه اول و هفتم و دهم به واسطه عدم آشنایی با معلمان است که ارتباط چهره به چهره و عاطفی صورت گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار