رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت : چهار هزار و ۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی روز شنبه در ۵۰ مدرسه این شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

حضور چهار هزار و ۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی قصرشیرینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامران آبی رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت : برنامه ریزی لازم برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در مدارس قصرشیرین و براساس دستورالعمل های بهداشتی انجام شده است.

او گفت : در مدارس شهری بالای ۱۰۰ تن جمعیت، تشکیل کلاس‌ها با یک سوم جمعیت تراکم کلاس‌ها و به صورت ۱۰ نفری و با رعایت فاصله یک متر و ۸۰ سانتی متر خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت: مدارس ابتدایی که زیر ۲۰ نفر جمعیت دارند به شکل حضوری و مقطعی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و مدارس عشایری نیز به صورت تمام وقت با توجه به تراکم چندنفری و بسیار پایین تشکیل می‌شود.

آبی ادامه داد: اصل بر آموزش حضوری است و در صورتی که والدینی نگرانی از حضور فرزندانشان در مدارس دارند می‌توانند از بسته‌های آموزشی و یا فضای مجازی شبکه شاد استفاده کنند از این رو اجباری بر حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد.

او گفت: دانش آموزان پایه اول ابتدایی با توجه به اینکه سال اول آموزش خود را شروع می‌کنند با رعایت دستورالعمل ها در مدارس به صورت حضوری آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

او ادامه داد: فصل الخطاب ما در رابطه با فعالیت مدارس ستاد ملی کرونا است و در ادامه اگر تصمیم بر تعطیلی یا تغییر شیوه آموزش باشد، حتما انجام خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت: فعالیت مدارس و ساعات آموزش کاهش یافته و زمان تنفس نیز به صورت نوبتی به منظور رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا زیر نظر معلمان و کادر مدرسه خواهد بود و تمامی توصیه‌های لازم ارایه شده تا دانش آموزان از مواد غذایی بسته بندی شده که از قبل در منزل تهیه کرده اند و یا آب‌های معدنی و یا وسایل شخصی خود استفاده کنند.

آبی افزود: بوفه مدارس تعطیل است و تمامی مدارس نیز ضدعفونی شده و مواد ضدعفونی نیز در اختیار مدارس گذاشته شده و تمامی دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

او افزود: تمامی روستا‌های ما برای استفاده دانش آموزان از امکانات فضای مجازی و شاد از شبکه اینترنت برخوردار است و در صورت نداشتن تبلت و یا تلفن همراه دانش آموزان می‌توانند از برنامه آموزشی تلویزیون استفاده کنند و یا بسته‌های آموزشی تهیه شده را از مدارس تحویل گرفته و از آموزش غیرحضوری برخوردار شوند.

او ادامه داد: ما تجربه برگزاری امتحانات نهایی و همچنین کنکور سراسری را با رعایت موارد بهداشتی داریم و ان شاالله مدارس نیز بدون هیچ گونه مشکلی با همکاری والدین و دانش آموزان فعالیت می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.