یک روانشناس با بیان اینکه ترساندن و استرس دادن به دانش آموزان هیچ فایده‌ای ندارد و فقط نگرانی و اضطراب آن‌ها را بیشتر می‌کند، گفت : والدین باید به جای ترساندن بچه‌ها از کرونا، به آن‌ها آگاهی و آموزش بدهند.

آگاهی والدین به فرزندان درباره کرونابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عظیمی روانشناس گفت : والدین باید در وهله اول خودشان الگوی رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشند و اینطور نباشد که به بچه بگویند ماسک بزن، اما خودشان استفاده‌ای از ماسک نداشته باشند.

او گفت : کودکان دبستانی بیش از سایر دانش آموزان به مراقبت والدین و مربیان و معلمان نیاز دارند، چرا که درک چندانی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی ندارند و باید با روش‌های بازی و ساده، این دستورالعمل ها به آن‌ها یاد داده شود و توصیه می‌شود آموزش این دستورالعمل ها با تشویق و دادن جایزه همراه باشد، مثلا اگر کودک دو تا سه ساعت پیوسته از ماسک استفاده کرد، والدین به او جایزه بدهند.

او افزود: در خصوص دانش آموزان سنین بالاتر باید ضرورت رعایت دستورالعمل ها بصورت علمی بیان شود و از ترساندن آن‌ها بطور جدی پرهیز کرد.

عظیمی ادامه داد: نوجوانی سنی است که افراد از مرگ تصور خیال‌پردازانه و خطرناکی دارند و والدین باید بطور جدی از ترساندن نوجوانان از کرونا و مرگ ناشی از آن خودداری کنند، چرا که با این کار اضطرابی بیش از حد به آن‌ها وارد خواهد کرد و اثرات مخربی به دنبال خواهد داشت.

عظیمی افزود: تمام تلاش والدین و مربیان باید این باشد که بچه‌ها نسبت به کرونا و خطرات آن آگاه شوند و نباید در این بین آن‌ها را ترساند و از جملاتی مانند " اگر رعایت نکنی می‌میری" به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.

این روانشناس افزود: به جای این جملات باید به دانش آموزان یاد داد که همواره در حضور بچه‌های دیگر باید از ماسک استفاده کنند و حداقل دو متر از دوستان خود باید فاصله بگیرند، اینکه در محیط مدرسه نباید از آبخوری استفاده کنند و باید خوراکی و قمقمه آب شخصی داشته باشند و مواردی از این قبیل.

او افزود: والدین و مربیان باید دقت داشته باشند دانش آموزان در این دوران نیاز به شادی و نشاط و بازی دارند و باید با رعایت دستورالعمل ها محیطی شاد برای آن‌ها فراهم کرد و بویژه برای دانش آموزان ابتدایی بازی‌هایی فراهم کرد که بتوان با رعایت دستورالعمل ها آن‌ها را انجام داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.