مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۴۴ درصدی سفر‌های بین شهری استان در پنج ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابجایی بیش از ۸۸۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل برون شهری استان در پنج ماهه اول امسال در قالب بیش از ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ سفر یاد کرد و گفت : در این مدت کاهش ۳۲ درصدی سفر‌ها و کاهش ۴۴ درصدی جابجایی مسافران را نسبت به پارسال شاهد بوده‌ایم.

او بیشترین سهم جابجایی مسافرین با جمعیت حدود ۳۸۰ هزار نفری را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و گفت : سهم اتوبوس‌ها از جابجایی مسافرین برون شهری ۲۱۷ هزار نفر و سهم خودرو‌های سواری بیش از ۲۸۷ هزار نفر بوه است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه،افزود: بیشترین میزان کاهش جابجایی با سهم ۵۱ درصدی مربوط به مینی‌بوس‌ها بوده است.

کرمی از فعالیت ۸۷۰ دستگاه خودرو سواری، ۷۶۲ دستگاه مینی‌بوس و ۱۹۸ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: این خودرو‌ها در قالب ۶۷ شرکت تعاونی مسافری فعالیت دارند.

او اشاره‌ای هم به دلیل کاهش جابجایی مسافران داشت و گفت: شرایط بیماری کرونا و کاهش سفر‌های غیرضروری مهمترین دلیل این موضوع بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل برون شهری هم خبر داد و افزود: ضدعفونی تمام خودرو‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و استفاده از ماسک برای همه مسافرین الزامی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.