مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۶۲ تعاونی با گرایش‌های مختلف در کردستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران و رعایت نکات بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: تعاون موضوعی است که تمام جامعه را در برمی‌گیرد و کشور ایران در زمینه تعاون در جهان سرآمد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: اینکه مردم در عرصه‌های مختلف در کنار هم نقش‌آفرینی می‌کنند، تشکیل تعاونی است.

او تصریح کرد: با اعتقاد به موضوع تعاون، باید به سمت و سوی فعالیت‌های اقتصادی برویم و این با انباشت سرمایه‌ها در کنار هم به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد میسر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: دوران انتظار بکارگیری تمامی تحصیلکرده‌ها در ادارات دولتی گذشته است.

صلواتی خاطرنشان کرد: صرف تحصیل در دانشگاه برای جوانان ما شغل ایجاد نمی‌کند بلکه باید موضوع مهارت‌آموزی در بین جامعه به ویژه در اقشار تحصیل‌کرده فرهنگ‌سازی شود و ترویج پیدا کند.

او اظهار کرد: ظرفیت آموزش‌های مهارتی جوانان متناسب با نیاز بازار در کردستان وجود دارد تا به دنبال فراگیری این آموزش‌ها جذب بازار کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان از اولویت‌ها مورد نیاز امروز جامعه است، گفت: این مهم در استان با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی و با برگزاری استارتاپ‌ها دنبال می‌شود.

صلواتی به اقدامات انجام گرفته در حوزه تعاون در استان گریزی زد و گفت: از سال گذشته تا امروز ۶۲ تعاونی در گرایش‌های مختلف کشاورزی، صنایع، تولید و ... در سطح استان ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، از سال گذشته تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات از طریق تعاونی‌های استان انجام شده است.

صلواتی اظهار کرد: همزمان با هفته تعاون امسال ۳ طرح با اشتغالزایی ۷۸۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: در حال حاضر ۱۸۲ هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند و تعاونی‌های سطح استان ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.