تعامل حوزه‌های علمیه با نهاد‌های فرهنگی و هنری، بسترساز بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌ها برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و آشنایی دوسویه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی مدیریت حوزه‌های علمیه فارس در این نشست، گفت: تعامل حوزه‌های علمیه با نهاد‌های فرهنگی و هنری، بسترساز بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و نهاد‌های فرهنگی برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و آشنایی دوسویه خواهد بود.

او گفت: امسال مردم و هیئات مذهبی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شکوه بیشتری به سوگواری‌های حسینی دهه نخست محرم دادند و دشمنان را که آماده بودند تا این آیین‌ها را دست‌آویز خود برای تهاجم و حمله به مقدسات مردم قرار دهند، به ناکامی کشاندند.

صابر سهرابی نیز در این نشست با قدردانی از مبلغان دینی که در دهه نخست محرم در کنار مردم و هیئات توانستند شکوه و عظمت ویژه‌ای از تعظیم شعائر دینی را نشان دهند، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه‌های گوناگونی دارد که هم‌پوشانی کارکردی با حوزه‌های علمیه دارند، همچون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سراسر استان، بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: امروزه بیش از پیش به اهمیت گفتمان فقه هنر نیازمندیم. این نیازمندی دو سویه است و هم حوزه‌های علمیه می‌توانند برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از ابزار هنر بیشتر و حرفه‌ای‌تر بهره گیرند و هم هنرمندان با شناخت فقه هنر می‌توانند از آسیب‌های محتوایی بیش از پیش دور شوند.

در پایان این نشست بهروز مرامی جدید به عنوان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و محمدجعفر جوشن نیز به عنوان نماینده حوزه‌های علمیه فارس برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار