دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این تفاهم نامه در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آموزش علوم و معارف دفاع مقدس به امضا دکتر محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و سرهنگ پاسدار دکتر سعید کوشکی جهرمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با تشریح جزییات این تفاهم‌نامه اظهار داشت: از اهداف این تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی و تولید محصولات مشترک بین دانشگاه و اداره کل با در نظر گرفتن تمام امکانات طرفین است.

جامعی بیان کرد: از دیگر اهداف این تفاهم نامه می‌توان به همکاری در زمینه اطلاع رسانی درباره موضوعات علمی پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس، فراهم کردن امکان استفاده از کتابخانه برای محققان و همچنین فراهم نمودن زمینه تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز گفت: از دیگر موارد همکاری این تفاهم نامه، تامین اساتید مورد نیاز درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشترک، اردو‌های تخصصی، همکاری در خصوص تدوین – تولید و چاپ مقالات دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت دانشگاه و اداره کل حفظ آثار از قبیل فرصت مطالعاتی، پژوهشی، پایان نامه‌ها و .. و برنامه ریزی جهت تکمیل، حفظ – نگهداری و توسعه وضعیت یادمان شهدای گمنام دانشگاه است.

جامعی بیان کرد: تعهدات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این تفاهم نامه، برگزاری کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در طول ترم تحصیلی جهت دانشجویان، صدور مجوز جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، پژوهشی مورد نیاز اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارائه بانک اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال دانشگاهی در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های علوم انسانی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: همکاری در چاپ کتاب مطابق سرفصل‌های درسی دانشگاه، مقالات علمی پژوهشی در حوزه دفاع مقدس به همراه صدور مجوز بهره برداری محققین و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس از کتابخانه‌های دانشگاه با معرفی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز اظهار داشت: تعهدات اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این تفاهم نامه تائید استاد جهت تدریس درس آشنایی با علوم معارف دفاع مقدس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، ارائه و اعلام عناوین و اولویت‌های تحقیقاتی مورد نیاز اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سرهنگ دکتر سعید کوشکی افزود: فراهم سازی زمینه و شرایط عمومی در مکان اداره کل جهت برگزاری اردوی تخصصی و بازدید اساتید، کارکنان و دانشجویان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

کوشکی گفت: از دیگر تعهدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان به پیگیری اعمال کسر خدمت جهت دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (اهل قلم) که در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مصوب اداره کل با محوریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس مشارکت کنند، اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار