رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نرخ درگیری با سرطان سینه نسبتا زیاد است و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در بهبود آن حاصل شده است.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شایع‌ترین سرطان رایج در کشور اظهار کرد: سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌های موجود میان بانوان و آقایان در کشور است.

او افزود: نرخ درگیری با سرطان سینه نسبتا زیاد است و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در بهبود آن حاصل شده است که اگر به موقع غربالگری و تشخیص داده شود، می‌توان آن را درمان کرد.

طیبی ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش زنان در خانواده و خانواده در اجتماع در جهاد دانشگاهی به خوبی توانسته ایم به مسئله «سرطان سینه در بانوان و آقایان» بپردازیم و مجوز تحقیقات پژوهشکده آن را از وزارت بهداشت بگیریم و در آن فعالیت‌های تحقیقاتی انجام دهیم؛ همچنین با راه‌اندازی درمانگاه‌های مربوطه در این زمینه غربالگری کرده و کار بالینی انجام داده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: هم اکنون در حال توسعه فیزیکی زیرساخت‌های خود هستیم که بتوانیم برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی فضای کافی داشته باشیم و کار‌های بالینی‌مان به ویژه غربالگری را نیز رونق دهیم؛ در این زمینه پیشرفت‌های خوبی به نمایش گذاشته ایم، اما زیربنا و زیر ساختمان به علت مسائل مادی تا حدودی با مشکل مواجه شده و سعی می‌کنیم تا این عامل را از منابع مختلف تامین کنیم.

طیبی گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم در بعد پیشگیری، درمان و بهبود سرطان سینه، فعالیت‌های علمی را توسعه دهیم و این تلاش‌ها را با نتایج مثبتی همراه کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.