رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد مراجعه‌های سرپایی مراکز درمانی و موارد مثبت مبتلا به کرونا همچنان در چهارمحال و بختیاری روبه افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی سه تا چهار روز گذشته با یک ثبات نسبی در تعداد بیماران با علایم بالینی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان مواجه هستیم اظهار داشت: این در حالی است که تعداد مراجعه‌های سرپایی مراکز درمانی و موارد مثبت مبتلا به کرونا همچنان در استان رو به افزایش است.

او افزود: در اوایل هفته اخیر و اواخر هفته گذشته شاهد افزایش شدید در تعداد بیماران بستری و تقریباً تکمیل ظرفیت اولیه بیمارستان‌ها بودیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: نگرانی‌ها از افزایش شیوع بیماری‌ها با توجه به تداوم روند رو به رشد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا زیاد است.

او ادامه داد: با همکاری مردم و رسانه‌ها نهضتی شروع و محدودیت‌های فروردین ماه بار دیگر اجرا و به مدت دو تا سه هفته دید و بازدید‌ها و دورهمی‌ها محدود شود.

شیرانی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله ایمن در مراودات خانوادگی و فامیلی، تنها راه غلبه بر کرونا و کنترل این بیماری منحوس را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برشمرد.

او گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۳ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

شیرانی افزود: در این مدت علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۰ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

او اضافه کرد: هم اکنون ۱۱۹ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۹۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی با ابراز تاسف از اینکه طی شبانه روز گذشته چهار مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۷۷ نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون ۳۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار