رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: دورهمی‌های خانوادگی همچنان عمده‌ترین علت جولان بیماری کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور نزولی است، اما وضعیت استان‌هایی که در مراحل قبل بروز کمتری داشتند، روند شیوع این بیماری رو به افزایش بوده و شرایط هشدار باش و نگران کننده است.

او افزود: در تعطیلات اخیر با توجه به افزایش حجم بار مراجعات و موارد بستری فشار زیادی به مراکز درمانی استان تحمیل شد ولی در یکی دو روز اخیر شاهد ثبات نسبی در میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم که امیدواریم با تداوم رعایت دسترالعمل‌های بهداشتی این روند ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: شیوع چرخشی خانوادگی و عدم توجه به اصول قرنطینگی حتی با وجود تشخیص بیماری در یکی از اعضای خانواده و تداوم برگزاری محافل دورهمی و خانوادگی عمده‌ترین علت جولان بیماری کرونا محسوب می‌شود.

او ادامه داد: تنها راه کنترل شیوع بیماری و روند افزایش ابتلا به کرونا بازگشت به روز‌های فروردین ماه و رعایت اصول و دستورالعمل‌های آن روز‌ها است.

شیرانی گفت: حتی به اعضای یک خانواده نیز توصیه می‌شود، اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

او افزود: در هر جمع و محفل خانوادگی کوچک نیز احتمال وجود دو تا سه فرد ناقل با علامت یا بدون علامت وجود دارد لذا خانواده‌ها ضمن خودداری از برگزاری هرگونه محفل و دورهمی کوچک، تمامی اصول خودمراقبتی و دستورالعمل‌ها را رعایت نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار