سامانه دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در مشهد با بهره برداری آزمایشی از ۵۰ دستگاه دوچرخه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با هدف حمایت تولید داخل، از ظرفیت کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان استفاده شد تا هزار و ۲۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی تا نیمه دوم امسال برای استفاده شهروندان مشهدی در اختیار قرار گیرد.

او افزود:تاکنون نیز قرارداد ساخت ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی با استفاده از بودجه شهرداری مشهد با کارخانه قوچان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید


معاون شهرداری مشهد ادامه داد: در این چارچوب ۲۰۰ دستگاه دوچرخه به مشهد ارسال شده است و بقیه آن نیز تا پایان شهریور ماه امسال تحویل گرفته خواهد شد.

کاظمی بیان کرد:۵۰ دستگاه از این دوچرخه‌ها در مرحله نصب و بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد تا پس از رفع نواقص احتمالی در اختیار شهروندان قرار گیرند.

او تصریح کرد: این دوچرخه‌ها مجهز به سامانه ردیاب است و شهروندان می‌توانند از طریق نرم‌افزار از تعداد موجودی آن‌ها در هر ایستگاه مطلع شده تا در کمترین زمان ممکن دوچرخه را تحویل گرفته و پس از آن نیز دوچرخه را در نزدیکترین نقطه به مقصد خود تحویل دهند. این دوچرخه‌ها از طریق مرکز کنترل قابل ردیابی بوده و برای آن‌ها قفل هوشمند هم طراحی شده است.



انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.