رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: همیاری و تعاون، فارغ از مکان و زمان، همواره جاودانه‌ترین صحنه‌های انسانی، اخلاقی و بشر دوستی را رقم زده است.

سید ناصر حسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: روحیه از خودگذشتگی، ایثار، همیاری و تعاون همواره جاودانه‌ترین صحنه‌های انسانی و اخلاقی را رقم زده است و گره چالش‌ها و دشواری‌های حادث شده در جوامع مختلف بشری به مدد تعاون گشوده شده است.

او بیان داشت: از یک سو، اخلاق، مسئولیت پذیری جمعی، عدالت اجتماعی، برابری فرصت ها، رفاه عمومی، اشتغال پایدار و احترام به خرد جمعی و حفظ محیط زیست در مفهوم توسعه پایدار عینیت می‌یابد و از دیگر سو، تردیدی نیست که تعاونی ها، کانون‌های اقتصادی و اجتماعی هستند که با اشاعه فرهنگ تعامل، مشارکت و روحیه همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه افراد جامعه تلاش می‌نمایند.

حسینی افزود: جوهره تعاون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه اخلاق و تقوی و به منظور مشارکت در انجام کار‌های خیر و خداپسندانه بنا نهاده شده و به دلیل جایگاه مهم آن در قرآن کریم، همواره سفارش به اعمال نیک و کمک به همنوعان مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک تصریح کرد: گسترش فرهنگ تعاون در سایه توجه به آموزه‌های اخلاقی و دینی و با اعمال مدیریتی صحیح و کارآمد ضمن اینکه وحدت و همدلی و میل به همکاری را در جامعه به دنبال دارد، ابتکار و نوآوری را در بخش‌های مختلف اقتصادی شکوفا ساخته و زمینه را برای تامین بخشی از نیاز جامعه به اشتغال پایدار فراهم می‌سازد.

این مقام مسئول گفت: تعاونی‌ها از جمله کانون‌های مهم و اثر گذار در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی هستند که می‌توانند با بسیج و هدایت ظرفیت‌های بالقوه جامعه و ترغیب و تشویق سرمایه گذاران کوچک، مسیر را در زمینه سرمایه گذاری برای کار‌های مولد و اثر بخش هموار کنند. 

او ادامه داد: این هفته را به محضر تمامی تعاونگران و دست اندرکاران حوزه تعاون شهرستان اندیمشک و استان خوزستان تبریک عرض نموده و امید آن دارم روحیه تعاون هرچه بیشتر در سطح جامعه رواج یافته و گام‌های موثری در این بخش در زمینه تعالی اقتصاد ایران عزیزمان برداشته شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.