ادامه طرح آمارگیری عشایر استان کرمانشاه

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از ادامه طرح آمارگیری، شناسایی و بروز رسانی اطلاعات عشایر استان (منطقه باینگان) خبر داد.

ادامه طرح آمارگیری عشایر استان کرمانشاهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ محمدی مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت : طرح ثبت نام و آمار گیری از عشایر کوچ رو استان به منظور شناسایی و تفکیک عشایر بر اساس میزان حضور در مناطق (تمام کوچ رو و نیمه کوچ رو) همزمان با دیگر نقاط استان و در منطقه زیبا و حاصلخیز باینگان در حال انجام است.

او گفت : این طرح امسال به منظور بازشماری و شناسایی عشایر واقعی و خدمات رسانی بر خط (آنلاین) و تردد نظام‌مند آن ها در حال اجرا است.

محمدی از مزایای این برنامه به دسترسی دقیق و سریع به عشایر و بررسی حضور و خدمات رسانی به این قشر مولد و زحمتکش بر اساس میزان ماندگاری اقامت در مناطق عشایری، نوع کوچ و تعداد واقعی دام‌ها و در ادامه جلوگیری از قاچاق دام مولد و کمک به ارتقاء تولید علی الخصوص در سالی که جهش تولید نامیده شده، یاد کرد .

مدیر کل عشایری استان کرمانشاه گفت : منطقه عشایری شیوسر باینگان از پتانسیل بالایی جهت توسعه دامداری و تولید محصولات لبنی برخوردار است.

محمدی افزود : منطقه شیوسر باینگان از پتانسیل‌های فراوانی جهت توسعه دامداری و ایجاد اشتغال در حوزه دامداری برخوردار است.

او افزود : اگر این منطقه بتواند کد روستا را دریافت نماید قطعا یکی از جذاب‌ترین روستا‌های استان در حوزه تولید محصولات لبنی پاک و ارگانیک خواهد بود.

او با اشاره به رعایت بهداشت کم نظیر توسط مردم این منطقه مردم باینگان را نمونه‌ای از مردم متمدن ایرانی نامید.

او ضمن قدردانی از عشایر سختکوش باینگان گفت : تمام توان خود را جهت مرتفع نمودن مشکلات این منطقه نمونه عشایری به کار خواهد بست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.