مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت : در هفت سال اخیر ۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ۳۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در استان پرداخت کردیم.

۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود خاکسار مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت : صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه در راستای حمایت از کارآفرینانی که توانایی دریافت تسهیلات با نرخ سود بالا ندارند، به آن‌ها تسهیلاتی با نرخ سود چهار درصد اعطا می‌کند تا امر تولید در استان تسهیل شود.

او گفت : تسهیلاتی که ما به کارآفرینان می‌دهیم بصورت قرض الحسنه با تنفس شش ماهه تا یکساله و گا‌ها تا دو ساله است تا کارآفرینان در این مدت بتوانند روی پای خود بایستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات، در امر آموزش، نظارت و مشاوره هم در کنار کارآفرینان قرار می‌گیریم. به واقع هدف این صندوق بنگاه داری صرف نیست، بلکه همراهی با کارآفرینان تا زمانی که تسهیلات منجربه اشتغال پایدار شود، می‌باشد.

او بابیان اینکه عمده تسهیلات پرداختی این صندوق در بحث اشتغال روستایی و ضروری است، ادامه داد: همچنین در ایام زلزله در راستای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده و بازسازی‌ها کمک‌هایی را به مناطق زلزله زده استان داشتیم.

خاکسار در ادامه کل تسهیلات پرداختی این صندوق از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز را در استان کرمانشاه ۴۸۶ میلیارد تومان برای ۳۲ هزار و ۵۷۹ فقره پرونده اعلام کرد و گفت: هرچند از نظر تعداد نیرو‌ها و امکانات قابل قیاس با سایر بانک‌های استان نیستیم، اما در مجموع عملکردی قابل قبول در پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.

 این مسئول گفت: پرداخت این میزان تسهیلات طی این مدت برای ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر در استان کرمانشاه شغل ایجاد کرده است.

او با تاکید براینکه عمده فعالیت این صندوق در حمایت از اشتغال روستائیان و عشایر استان است، گفت: در این راستا حدود ۸۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ۷۰۵ فقره پرونده اشتغال روستائیان و عشایر پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه ادامه داد: پس از زلزله سال ۱۳۹۶ در استان، برای حمایت از اشتغال زلزله زدگان ۱۱۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه به ۴۵۷۷ فقره پرونده کسب و کار‌های آسیب دیده در مناطق متاثر از زلزله پرداختی داشتیم.

او به تسهیلاتی که این صندوق در حوزه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد داشته هم اشاره کرد و گفت: در قالب تفاهم نامه‌ای که با این نهاد داشتیم، به ۵۵۶ فقره پرونده مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دادیم.

خاکسار افزود: در بحث حمایت از اشتغال ایثارگران هم با همکاری بنیاد شهید استان، به ۱۲۹ فقره پرونده پنج میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم. همچنین در راستای حمایت از زندانیان آزاد شده‌ای که در کارگاه‌های مهارت آموزی زندان‌های استان مشغول بوده اند و مهارتی یاد گرفته، تسهیلات اشتغال ایی به آن‌ها اعطا کردیم که یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان برای ۷۰ نفر بود.

 این مسئول، گفت: در بحث حمایت از اشتغال حوزه جوانان نیز سه میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان به ۳۵ فقره پرونده، مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای دو میلیارد و ۶۶ میلیون تومان به ۱۲۷ فقره پرونده، صنایع دستی و گردشگری ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان به ۳۶۹ پرونده و مشاغل خانگی فرش بافی هم هفت میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان به ۱۷۶۳ فقره پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

خاکسار به سفر سال ۱۳۹۴ رئیس جمهور به کرمانشاه هم اشاره کرد وگفت: در این سفر تعدادی از مردم استان از طریق سامانه سامد از رئیس جمهور تقاضای کمک مالی کرده بودند که حدود ۲۳۰۸ نفر از آن‌ها به صندوق کارآفرینی امید استان ارجاع داده شدند که ۱۴ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان به این افراد تسهیلات دادیم.

او به دیگر برنامه‌های مهم صندوق کارآفرینی امید در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در استان کرمانشاه آن را شروع کردیم و در کشور الگو شد، ایجاد صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی بود که تاکنون ۱۲۴ فقره صندوق در هشت شهرستان استان راه اندازی کرده ایم و حدود ۳۶۰۰ نفر از زنان روستایی در آن عضو شده اند. سقف تسهیلاتی هم که تابحال به آن‌ها داده ایم ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بوده که در تلاشیم آن را به ۵۰ میلیون تومان برسانیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با بیان اینکه برای راه اندازی ۲۵۸۰ صندوق تعاونی جدید زنان روستایی در استان برنامه ریزی‌هایی شده، افزود: البته مشکلی که در این حوزه داریم، بحث فروش محصولات تولیدی این صندوق‌ها است که باید برای آن چاره اندیشی شود. پیشنهاداتی وجود دارد ازجمله اینکه بازار‌های هفتگی در این شهرستان‌ها راه اندازی شود.

او به اجرای طرح "هر روستا یک محصول" و "هر خانه یک کارخانه" در استان هم اشاره کرد و گفت: در نشستی که با فرمانداران شهرستان‌ها داشتیم برای اجرای این طرح از آن‌ها خواستیم که روستا‌هایی که دارای پتانسیل‌هایی در حوزه یک محصول هستند را به ما معرفی کنند تا ما نیز تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال در آن‌ها پرداخت کنیم که از جمله این روستا‌ها می‌توان به فش کنگاور در زمینه تولید ساز‌های سنتی و دینور در زمینه لبنیات اشاره کرد.

خاکسار افزود: همچنین برای اجرای طرح " روستای فاقد بیکار" هم در برخی از روستا‌های دارای ظرفیت استان ازجمله روستای داریان، زردویی، چرمله علیا ورود کردیم و کار‌های خوبی نیز تاکنون انجام شده است.

این مسئول در پایان ازافتتاح ۱۲ طرح صندوق کارآفرینی امید با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر در استان طی هفته دولت خبرداد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.