معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت : عشایر به عنوان قشر مولد جامعه نقش مهمی در تولید فرآورده‌های لبنی و دامی دارند.

عشایر قشر مولد جامعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ حجت اله خدرویسی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت : عشایر همچنین مرزداران مهمی برای کشور هستند که در دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار رزمندگان اسلام از مرز‌های ایران اسلامی دفاع کردند.

او گفت : عشایر ذخایر انقلاب و سرمایه‌های کشور هستند و این جمعیت مولد با توجه به خودکفایی نقشی مهم و اثرگذار در تولید و اقتصاد کشور و استان کرمانشاه دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین افزود: جامعه عشایری تعطیلی ندارند و همیشه‌ی ایام در مناطق صعب العبور برای چرای دام‌ها و تولیدات لبنی و دامی تلاش می‌کنند و در این راه خستگی ناپذیرند.

خدرویسی افزود: در مجموع سه هزار خانوار عشایری با جمعیت ۲۰ هزار تن در مناطق قشلاقی قصرشیرین و سرپل ذهاب سکونت دارند که شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند هستند.

او ادامه داد: این عشایر از نیمه دوم آبان ماه در مناطق قشلاق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا‌های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می‌شوند.

او تهیه سوخت، مواد خوراکی، مواد شوینده، آرد، تعمیر و مرمت راه روستایی و ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش را از جمله خدماتی ذکر کرد که از سوی امور عشایری شهرستان قصرشیرین به عشایر ارایه می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.