حجت الاسلام شعبانعلی گفت: امام سجاد (ع) پس از شهادت پدر گرامیشان امام حسین (ع) ، در سخت‌ترین دوره تاریخ امت اسلامی ، رهبری شیعیان را بر عهده گرفت و احیاگر فرهنگ عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام محمد حسن شعبانعلی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام گفت: اقداماتی که اهل بیت امام حسین (ع) با محوریت امام سجاد (ع) انجام دادند ، از عوامل مهم ماندگاری و زنده ماندن فرهنگ عاشورا بود.

او با بیان اینکه شیعیان بقای دین را مدیون امام حسین (ع) هستند، اظهار کرد: امام سجاد (ع) در سخت‌ترین و دشوارترین تاریخ امت اسلام ، رهبری شیعیان و محبان اهل بیت (ع) را بر عهده گرفت و احیاگر فرهنگ عاشورا بود.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام ادامه داد: ما می‌توانیم برای ایستادگی در مقابل سختی‌های زندگی ، امام سجاد (ع) را که از نظر عاطفی و جسمی رنج و سختی زیادی دیدند و مصیبت‌های بیشتری را نسبت به دیگر ائمه (ع) تحمل کردند اسوه قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه امام چهارم شیعیان بسیاری از آموزه‌های اخلاقی ، سیاسی ، اجتماعی و سایر معارف دینی را با زبان دعا و در مقام راز و نیاز با معبود خویش ابراز کرده ، ادامه داد: زندگی این امام بزرگوار سرشار از نیایش حضرت حق است و صحیفه سجادیه بهترین منبع شناخت معارف دینی است و می‌توانیم در زمینه عقاید ، اخلاق و شناخت‌های دینی به آن مراجعه کنیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.