خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : علاوه بر مشاغلی که بصورت مستقیم به حوزه گردشگری وابسته هستند و با شیوع کرونا تعطیل شدند، مشاغل غیرمستقیم بسیاری هم به این حوزه وابستگی دارند که متاثر از این وضعیت شده‌اند .

خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بااشاره به خسارت زیادی که شیوع بیماری کرونا به صنعت گردشگری دنیا وارد کرده، گفت : علاوه بر مشاغلی که بصورت مستقیم به حوزه گردشگری وابسته هستند و با شیوع کرونا تعطیل شدند، مشاغل غیرمستقیم بسیاری هم به این حوزه وابستگی دارند که متاثر از این وضعیت شده‌اند.

او گفت : در استان کرمانشاه نیز مراکز گردشگری، اقامتی و پذیرایی ما متحمل آسیب‌های زیادی شدند که طبق برآورد‌هایی که انجام داده ایم، رقم این خسارت‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان شده است.

 قادری افزود: براساس رصدی که از مراکز اقامتی استان داشته ایم، نسبت به پارسال حدود ۷۰ درصد کاهش مسافر داشته اند که رقم بسیار بالایی است.

او تنها راه نجات صنعت گردشگری از رکود کنونی را پایان بیماری کرونا دانست و افزود: علیرغم رکودی که این صنعت پردرآمد به آن گرفتار شده، معتقدم حوزه گردشگری می‌تواند با اتمام بیماری کرونا به سرعت خود را بازیابی کند.

این مسئول افزود: در این راستا، برای اینکه بتوانیم در استان کرمانشاه روحیه سفر و گردشگری را بین مردم حفظ کنیم و تحریک تقاضا برای سفر بعد از فروکش شدن کرونا داشته باشیم، کار‌هایی را از چند مدت پیش در دستور کار قرار دادیم که از جمله آن تولید محتوا برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بوده تا حس سفر را به مردم القاء کنیم.

او ادامه داد: در این مدت در کنار اجرای چنین برنامه هایی، تلاش شد تا زیرساخت‌های گردشگری استان را نیز تقویت کنیم و راه اندازی مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی و اجرای فعالیت‌های مرمتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: البته با وجود آسیب‌های زیادی که مراکز گردشگری ما از شیوع بیماری کرونا دیده اند، در بحث تقاضا برای سرمایه گذاری وضعیت بهتری داریم و تنها ۳۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

او بااشاره به تداوم شیوع بیماری کرونا، درخصوص سرنوشت رویداد بزرگ گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ هم گفت: طبق برنامه‌ای که به وزارت میراث فرهنگی داده بودیم، زمان برگزاری این رویداد را اواخرسال ۲۰۲۰ پیشنهاد شده بود، اما باتوجه به تداوم بیماری درخواست تاخیر در برگزاری آن را به وزارتخانه داده‌ایم.

قادری افزود: از اواخر پارسال هم برنامه ریزی‌های زیادی را برای برگزاری این رویداد داشتیم، اما شیوع بیماری کرونا فرصت عید نوروز که فرصت تبلیغی خوبی برای کرمانشاه ۲۰۲۰ بود را از ما گرفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.