مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد هیات‌های مذهبی این استان با رعایت شیوه نامه بهداشتی آیین‌های عزاداری ماه محرم را انجام دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌ها و  دستورالعمل های اعلامی، مردم و هیات‌های مذهبی بر حداقل تراکم جمعیتی در مراسم‌ها تمرکز داشته و به برگزاری روضه خانگی توجه ویژه نشان دادند.

او  با بیان اینکه حضور مردم و هیات‌ها در مراسم‌های محرم امسال و رعایت  شبوه نامه بهداشتی مناسب بوده تاکید کرد: مردم و هیات‌های مذهبی در رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی طبق بیانات رهبر معظم انقلاب رفتار کرده و همزمان با حضور در مجالس عزاداری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد تفکر دوگانگی سلامت و معنویت گفت: عزاداران با اجرای مراسم‌های نشات گرفته از عقلانیت همراه با شور و توجه به سلامت و رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی دشمن را در این زمینه ناکام گذاشتند.

او  افزود: اصحاب رسانه در جهت تبیین پروتکل‌ها و اقناع سازی مردمی کمک حال هیات‌های مذهبی بوده و نقش مناسبی در این زمینه ایفا کردند.

حجت الاسلام بزمانی بیان کرد: حدود ۳۰۰ هیات مذهبی سیستان و بلوچستان برای دریافت مجوز عزاداری ماه محرم، در سامانه بیرق نام‌نویسی کرده بودند.

او  ادامه داد: تعداد زیادی از هیات‌های روستایی و مناطق دور افتاده سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی پایین به سامانه بیرق با وجود داشتن فعالیت در ماه محرم امسال در این سامانه نام‌نویسی نکرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: حدود ۸۰۰ هیات مذهبی دارای کد شناسایی و حدود ۶۰۰ مداح دارای کارت مداحی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار