رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: ۸۰۰ عروسک در نمایشگاه غدیر تا شام کرمانشاه وقایع تاریخی را روایت می‌کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه غدیر تا شام از ۱۵ شهریور گفت: این نمایشگاه در دهه دوم عزای سالار شهیدان در محل حیدریه حضرت امیرالمومنین (ع) آغاز به کار می‌کند و برپایی آن تا ۳۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: این نمایشگاه روایت مینیاتوری و تجسمی واقعه غدیر تا شام است که در آن با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک تمام وقایع در  این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیکر مطهر حضرت زهرا (س)، حج ناتمام امام حسین (ع)، واقعه جانگذار کربلا و حرکت کاروان اسرا به سمت شام و خرابه‌های شام بازنمایی و روایت می‌شود.

عبدالمالکی بیان کرد: این بازسازی و شبیه سازی در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع انجام شده است.

او مدت زمان طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود دو ماه اعلام کرد و افزود: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست "یزدان لعلی" است که نمایشگاه آن با همکاری سپاه حضرت نبی اکر (ص)، حیدریه حضرت امیرالمومنین (ع) و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برپا می‌شود.

عبدالمالکی هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار (ع) با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر عنوان کرد.

نمایشگاه غدیر تا شام از ۱۵ تا ۳۰ شهریور همه روزه از ساعت۱۰ صبح تا ۱۲:۳۰ و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در محل حیدریه حضرت امیرالمونین (ع) شهر کرمانشاه واقع در میدان آیت الله کاشانی پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.