وزارت دفاع چین، هند را متهم کرد که حاکمیت کشورش را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت دفاع چین امروز (دوشنبه) هند را متهم کرد که حاکمیت کشورش را نقض کرده و به افزایش تنش در مرز‌های دو کشور دست زده است.

بر اساس این گزارش، در پی وقوع درگیری‌های مرزی، چین به هند اعتراض و تأکید کرده که تمامی اقدامات لازم را برای حفظ حاکمیت خود بکار خواهد بست.

پیشتر وزارت دفاع هند از وقوع درگیری‌های جدید با ارتش چین در منطقه مرزی «دالاخ» خبر داده بود.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نیرو‌های ارتش آزادی خلق چین توافق سابق میان دو کشور را در شب گذشته نقض کردند و تحرکاتی تنش آفرین برای تغییر وضع موجود انجام دادند.

در این بیانیه آمده بود: نیرو‌های هند مانع فعالیت ارتش چین در طول ساحل جنوبی دریاچه «بانچونگ سو» شدند و برای تقویت مواضع نیرو‌های هند و شکست اهداف چینی‌ها برای تغییر حقایق به صورت یکجانبه تدابیری ویژه اتخاذ کردند.

این وزارتخانه البته درباره احتمال وجود کشته و زخمی در این درگیری خبری منتشر نکرده بود.

وزارت دفاع هند همچنین اعلام کرد: نشست نظامی میان هند و چین با هدف حل مشکلات مرزی که موجب درگیری دو کشور شده است، تداوم خواهد یافت.

پیش از این نیز هند بر تداوم رایزنی‌ها میان نظامیان و دیپلمات‌های دو کشور برای تضمین بازگشت صلح و آرامش به صورت کامل و دائم در مناطق مرزی تاکید کرده بود.

حدود دو ماه پیش درگیری شدیدی میان نیرو‌های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا به وجود آمد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این درگیری هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند و موجب ایجاد تنش میان دو کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار