مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: امسال میزان اهدای خون در استان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به پارسال ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی نسبت به مدت مشابه پارسال، تعداد داوطلبان ۲۴ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۲۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: امسال دو پایگاه اهدای خون مشهد مقدس که شامل پایگاه اهدای خون ثامن در جوار حرم مطهر رضوی و پایگاه مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه علوم پزشکی که در دو نوبت صبح و عصرفعال بوده اند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: خون در مجموع دو روز این ایام، ۲۱ درصد از اهداکنندگان خون را بانوان شامل شده اند که نسبت به پارسال با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده است.

عبداللهی بیان کرد: با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی، نیاز همیشگی به فراورده‌های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) اهدای خون را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص ننمایند و با مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، مجموعه عام المنفعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع محدود موجود و نیز تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند.

او با اشاره به افزایش مراجعه بانوان به پایگاه‌های اهدای خون در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: اهدای خون برای بانوان واجد شرایط هیچ ضرر و زیانی ندارد از کلیه بانوان استان دعوت می‌شود تا با افزایش مراجعه خویش به پایگاه‌ها و ترغیب سایر بانوان به این اقدام حسنه در همه ایام سال، نقش موثر خویش را در فرهنگ سازی این عمل خیر خواهانه و تامین فراورده‌های خونی مورد نیاز جامعه بیش از پیش ایفا نمایند.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.