مسئولان مازندرانی نگران تعطیلات پایان شهریور و تبعات منفی سفر‌های آخر تابستان بر شیوع کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابراز نگرانی از تعطیلات پایان شهریور و تبعات منفی سفر‌های آخر تابستان بر شیوع کرونا گفت: ۶۴ بیمار جدید کرونایی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۶۴ نفر نیز پس از بهبودی ترخیص شدند.

دکتر موسوی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران  را ۵۴۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵۴ بیمار اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روند کاهش ابتلا به کرونا که از چند هفته قبل در مازندران شروع شده بود همچنان ادامه دارد، اما ما نگران تجمعات اخیر در تعطیلات هستیم.


بیشتر بخوانید


دکتر موسوی افزود: یکی از نگرانی‌های سیستم درمانی در این مدت تجمعات خانوادگی بود که احتمال گسترش آلودگی با این تجمعات دور از ذهن نیست.

او گفت: برای جلوگیری از افزایش ابتلا و کاهش آثار این تجمعات رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک، بهداشت دست و رعایت فاصله‌های فیزیکی باید تشدید شود.

دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۶ بیمار هم ترخیص شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، افزود: ۴۲ بیمار به دلیل وخامت حالشان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.