رییس اداره مدیریت راه های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود مسافر از طریق جاده به مشهد ظرف ۹ روز ابتدای ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد رییس اداره مدیریت راه های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای این اداره در ۹ ورودی استان و طی ۹ روز یاد شده در سال گذشته، ۴۶۷ هزار خودرو سبک وارد استان شدند که این تعداد امسال به ۳۲۱ هزار خودرو کاهش یافت.

او افزود: روز تاسوعای حسینی نیز ۲۹ هزار خودرو سبک وارد استان شد که این رقم در تاسوعای سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه بود و نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی ورود مسافر به استان خراسان رضوی در این روز است.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: هیچگونه محدودیت تردد در جاده‌ها اعمال نشده است، اما به خاطر اعلام تعطیلی فعالیت دسته‌ها و هیات‌های مذهبی، بسته بودن ضریح منور رضوی و درخواست مسئولان از مردم برای نرفتن به مسافرت به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال سفر به خراسان رضوی و بویژه مشهد کاهش یافته است.

حسینی عشرت‌آباد بیان کرد: در دوران پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۰ درصد سفر‌ها به این استان با خودرو شخصی و بقیه با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی انجام می‌شد که در شرایط کنونی به نظر می‌رسد سهم سفر‌های جاده‌ای با خودرو شخصی از ۹۰ درصد نیز بیشتر شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.