دیگر بار عاشورای محرم می رسد تا کوچه‌های بیقرار اندیشه را لبریز تپش‌های عاشقی کنند و عاشوراییان به سوگ آفتاب بنشینند.

عاشورای حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،صبح عاشورا که طلوع می کند دل های عاشوراییان هوای کربلا دارد سرزمین موعود ،مسلخ آزادگان و میعاد دلدادگان ترا به سوی خود فرا می خواند.
 
 اصلا جنس غم عاشورا فرق می کند غوغای در دل شهر برپاست غمش از جنس غریبیست و بغضش به سنگینی مظلومیت تمامی عالم بشریت  و داغیش  سوزناک تر از  سنگریزه های دشت بلاست.
 
امروز همه تشنه اند تشنه مروه و صفای زینب ، کسی سر از پا نمی شناسد برای لبیک گفتن به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین.
 
غوغایی در درون دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) برپاست و دل‌هایی که در این دقیقه‌ها و ساعت‌ها به سوی آن امام به پرواز است آخر روز واقعه در راه است

لباس سیاه، علم‌های سیاه و شال مشکی عزاداران در جای‌جای شهر همه نشان از عشق و ارادت به ارباب بی کفن دارد.

خون می رود زفرط غم از چشمان شیعیان  زیرا  عزای همه هستی عالم است

حال و هوای عاشورایی بسیاری از مردم پایتخت نشینان  شور و شعور حسینی  بیانگر دلشوره‌ای است که در این دقایق و ساعت‌ها احساس می‌کنند و برای رسیدن به آرامشی از جنس معنویت از خود سلطان عشق یاری می جویند.

در استان زنجان هیات‌های مذهبی و مساجد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی سعی دارند عشق و ارادت خود را به مولایشان حسین ع به بهترین نحو در طبق اخلاص گذارند.
 
حسینیه اعظم زنجان هم امروز مراسم روز عاشورا را به گونه‌ای دیگر برگزار خواهد می‌کند.
 
در برخی مناطق مردم هزینه نذر‌های سالیانه خانگی خود را به افراد آسیب پذیر اختصاص دادند و سعی کردند با تاسی از مولایشان دستگیر دستانی باشند که این روزها بیش از پیش محتاج کمک همنوعان هستند .
 
گرچه امسال برای حفظ سلامت مردم و طبق تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا به دلیل قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز،امکان برگزاری نماز ظهر عاشورا به شیوه سال‌های گذشته در استان وجود ندارد ولی به گفته فرماندار زنجان، هیئت‌هایی که همزمان با نماز ظهر عاشورا با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اقدام به عزاداری می کنند می‌توانند درهمان محل عزاداری هیئت با رعایت شیوه نامه نماز را اقامه کنند.

انتهای پیام/ن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.