همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در مجموعه تاریخی و فرهنگی کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد.

پیرغلامان حسینی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در این مراسم از پیرغلامانی که چندین دهه در راستای برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تلاش کرده و نقش موثر و فعالی داشتند، تقدیر شد.

در مراسم تجلیل از پیر غلامان حسینی از خانواده شهید جابری شهید مدافع سلامت زنجان و از سه پیرغلام قربانعلی جعفری‌پور، حاج خلیل مقدم و حاج حمید خداوردی با اهدای لوحی تقدیر شد.

اجرای برنامه‌های معنوی و آئینی، نوحه سرایی و تجلیل از برخی پیرغلامان حسینی از برنامه‌ها و محور‌های اصلی این همایش بود.

هدف از این همایش که هر سال همزمان با دهه نخست محرم برگزار می‌شود، زنده نگه داشتن فرهنگ عزاداری اصیل، پرهیز از خرافات، تبیین فلسفه شهادت، احیای فرهنگ فولکلور بومی است.

در این مراسم نماینده، ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شعرا و مدیحه‌سرایان عصمت و طهارت به نوعی بر گردن ما حق دارند، گفت: آنچه مسلم است باید در چنین مجالسی خادمین گرامی داشته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند، گفت: ما افتخار پایتخت شور حسینی را داشتیم، اما همین شور، شعور حسینی را نیز با خود آورده است.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه این محرم است که اسلام را زنده نگه داشته، یادآور شد: معمار کبیر انقلاب با تاسی از قیام عاشورا انقلاب را رقم زد و در راس آن پیرغلامان حسینی به عنوان رسانه‌های جاوید اثرگذار بودند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.