مردم سوگوار آذربایجان غربی با شرکت باشکوه در مراسم عاشورای حسینی در سوگ سالار شهیدان عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا عزاداری‌های ایام محرم حال و هوای متفاوتی به خود گرفته و تصور می‌شد آئین‌های عزاداری تحت تأثیر قرار گیرد، اما رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همراهی عزاداران با شرایط ویژه امسال نشان داد نه تنها بیماری بلکه هیچ چیزی نمی‌تواند عزای حسین را تعطیل کند.

امروز از اولین ساعت روز مردم، هیأت‌های دسته زنی و زنجیرزنی ارومیه و شهر‌های آذربایجان غربی با سیاه پوش شدن و برپایی مجالس عزا اماکن مذهبی، خیابان‌ها و معابر اصلی شهر‌ها و روستا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عشق و ارادت قلبی خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش ابراز می‌کنند.

آذربایجان غربی غرقِ ماتم و عزا

تشکیل دستجات منظم سینه زنی و دسته زنی با فاصله اجتماعی و طنین نوای لبیک یا حسین (ع) امروز فضای شهر‌های آذربایجان غربی غرق ماتم و عزا کرده و مردم آمده‌اند تا بار دیگر به یاد شهدای دشت کربلا فریاد عزت و آزادی سر دهند.

امروز با نزدیک شدن به ظهر عاشورا عزاداری‌ها در تمامی شهر‌ها به خصوص ارومیه به اوج خود رسیده است امروز قصه کربلا به سر‌ها رسیده و دل هر انسان آزاد اندیشی را با خود همراه می‌کند.

حضور زنان و مردان و کودکان و افراد سالخورده به همراه ماسک و رعایت موارد بهداشتی در آئین‌های عزاداری سالار شهیدان امسال چشمگیر بوده و حال هوای خاصی به آئین‌ها بخشیده است.

هیأت‌های مذهبی، عزاداران حسینی و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان شب گذشته تا ساعت‌های پایانی با حضور در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی و شب عاشورای حسینی به عزاداری پرداخته بودند، امروز نیز در فضایی معنوی با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی ضمن همراه داشتن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یاد امام حسین (ع) و شهدای کربلا عزاداری می‌کنند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.