رئیس جمهور آرژانتین از تمدید بازه اعمال محدودیت‌های اجتماعی به دلیل شیوع کرونا تا ماه دیگر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی ونزوئلایی تله سور، آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد که محدودیت‌های اجتماعی ناشی از همه گیری ویروس کرونا تا تاریخ ۲۰ سپتامبر (بیش از ۲۰ روز دیگر) تمدید خواهد شد.

رئیس جمهور آرژانتین همچنین در خصوص شیوع ویروس کرونا در تمام سطح این کشور هشدار داد.

رئیس جمهور آرژانتین در پیامی ویدئویی اعلام کرد: "دیگر مشکل تنها از منطقه کلان شهر بوئنوس آیرس نیست. مشکل در تمام کشور به چشم می‌خورد".

فرناندز در ادامه یادآور شد که یک ماه و نیم پیش، ۹۳ درصد از موارد جدید در منطقه کلان شهر بوئنوس آیرس گزارش شدند، در حالی که استان‌های دیگر تنها ۷ درصد از آمار را به خود اختصاص داده بودند. اما، "اکنون در سایر استان‌ها این درصد رشد ۵ برابری داشته و امروز شاهد ۳۷ درصد از کل موارد در این مناطق هستیم".

در این راستا، رئیس جمهور آرژانتین بار دیگر بر "مسئولیت فردی" شهروندان تاکید کرد تا به این شکل از شیوع ویروس جلوگیری شود. همچنین نسبت به رشد موارد در سایر استان‌ها از طریق انتقال ویروس بر اثر ارتباطات ابراز نگرانی کرد.

مقامات بهداشتی آرژانتین جمعه از وجود ۱۱ هزار و ۷۱۷ مورد ابتلای جدید و ۱۴۲ مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان در این کشور به ۳۹۲ هزار و ۹ نفر و تعداد فوتی‌ها به ۸ هزار و ۲۷۱ نفر رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار