ده‌ها هزار معترض به محدودیت‌های کرونایی، با حضور در خیابان‌های برلین، علیه آنگلا مرکل شعار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی اکسپرس، ده‌ها هزار نفر از مردم آلمان امروز شنبه در برلین، پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را علیه محدودیت‌های ناشی از کرونا ابراز کنند.

بر پایه این گزارش، معترضان شعار «آنگلا مرکل باید برود» سردادند. پلیس برلین تعداد معترضان را ۱۸ هزار نفر برآورد کرد که در راهپیمایی امروز حضور یافتند.

طبق اعلام دیلی اکسپرس، پلیس تلاش کرد تا معترضان را متفرق کند. این اقدام پلیس پس از آن صورت گرفت که مقامات آلمان مدعی شدند معترضان قوانین دادگاه را مبنی بر زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از یکدیگر نادیده گرفتند.

معترضان در برلین همچنین تصاویری از راهپیمایی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و با اقدامات خود، هشداری را به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فرستادند.

در پی تصمیم پلیس برای متفرق کردن اعتراضات، درگیری‌هایی با پلیس به وقوع پیوست و چندین نفر بازداشت شدند.
پلیس برلین در حساب توییتری خود نوئشت: متأسفانه، ما گزینه دیگری نداشتیم. ما با رهبر تظاهرات تماس گرفتیم و به او اطلاع دادیم که تجمع او از سوی پلیس منحل شده است.

پلیس آلمان همچنین اعلام کرد: تمامی اقداماتی که تا کنون انجام شده، به اجرای شرایط (مورد نیاز) منجر نشده است.
طبق اعلام دیلی اکسپرس، حدود ۳ هزار نفر از نیرو‌های پلیس از جمله هزار پلیس فدرال پیش از تظاهرات در محل مستقر شده بودند.
گفتنی است شمار موارد ابتلا به کرونا پس از افزایش آن در هفته‌های اخیر، در حال رسیدن به بالاترین سطحی است که در ماه آوریل مشاهده شده بود.

تا کنون بیش از ۲۴ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۸۴۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
دفعه دومه تظاهرات می‌کنند. تظاهراتشون هم دهها هزار نفری نیست خیلی بیشتره. دفعه قبلی هم اعلام کردند چند هزار نفر ولی جمعیت بالای یک میلیون نفر بود و سایتهایی مثل یوتیوب لایو رو قطع کردند و اجازه انشار تصاویر هوایی از زمان اوج تظاهرات هم ندادند. واقعیت اینه که مردم اروپا و آمریکا دیگه به حکومت‌هاشون اعتماد ندارند حتی در مورد کرونا و قرنطینه و واکسنی که قراره بهشون به زور تزریق کنند. امرزو هم لندن تظاهرات بوده. تو این ماجرای کرونا تصمیمات اقتصادی دولت‌ها به شدت مردم عادی رو متضرر و سرمایه داران رو ثروتمندتر کرد و شک دیگه مردم اینه که اینجور محدودیتها مقدمه‌ای برای ایجاد حکومت پلیسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
نيروي هوايي آلمان بايد بمبارونشون ميكرد اينا جون همه مردم دنيا رو به خطر ميندازن
آخرین اخبار