سلیمان پور گفت:جرایم خرد و خشن مانند آدم‌ربایی، قتل، جعل اسناد و سرقت مسلحانه از ٣٣ تا ٥٥ درصد در قم کاهش‌یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از روابط عمومی استانداری قم،بیژن سلیمان‌پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: با اقدامات نیرو‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی قم آمار جرایم خرد و خشن درمجموع از ٣٣ تا ٥٥ درصد کاهش‌یافته است.

 او اضافه کرد: این کاهش آمار در ۱۳ مورد از جرایم خرد و خشن مانند آدم‌ربایی، قتل، جعل اسناد و سرقت مسلحانه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به چند فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها در طول یک سال گذشته، افزود: در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت مقررشد همانند سایر کلان‌شهرها، طلا و جواهرفروشی‌ها در یک مجتمع یا پاساژ متمرکز تا امنیت این صنف به نحو مطلوبی تأمین شود.

کشف چهار تن مواد مخدر در عرض پنج ماه

سلیمان پور در ادامه از کشف حدود چهار تن انواع مخدر در پنج ماه نخست امسال در قم خبر داد و اظهار کرد: قم به لحاظ قرارگیری در مسیر تردد ۱۷ استان کشور همواره در معرض قاچاق مواد مخدر و کالا است.

او اضافه کرد: با هوشمندی و تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امنیتی، بیشتر محموله‌های قاچاق عبوری در قم کشف می‌شود.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، چهار هزار و ۶۰۰ قاچاقچی طی یک سال گذشته در قم دستگیر شدند.

سلیمانپور ابراز کرد: طی این مدت همچنین هفت هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف‌شده که بیشتر دستگیرشدگان افراد غیربومی و از سایر استان‌های کشور بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: در مجموع وضعیت امنیت استان قم با سطح کلان تحلیل را در یک سال گذشته ممتاز است.

فعالیت های موثر قرارگاه ۱۹ دی

سلیمانپور در ادامه بیان کرد: قرارگاه ۱۹ دی به‌منظور رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی شهر مقدس قم تشکیل‌شده و مشغول فعالیت است.

او افزود: استانداری قم ضمن تعامل و هماهنگی کامل و مؤثر با قرارگاه ١٩ دی و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز، توانست سند راهبردی تحول فرهنگی و اجتماعی قم را تهیه و تدوین کند.

سلیمان پور ادامه داد: در این سند پنج برنامه عملیاتی شامل کاهش طلاق، کاهش آسیب‌های مناطق حاشیه‌ای، کاهش مفاسد اخلاقی، کاهش خشونت و کاهش تصادفات تدوین‌شده و مقدمات تخصیص بیست میلیارد تومان اعتبار برای مدت دو سال به اجرای آن انجام‌شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد:دو دفتر تسهیل گری در دو منطقه حاشیه‌ای فعال‌شده تا مسائل و مشکلات این مناطق را مطالعه و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

او همچنین افزود: پارسال بیش از ۶.۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فرهنگی، مدارس و پاسگاه‌های این مناطق اختصاص یافت.

سلیمان پور به تسهیل فعالیت همه احزاب معتقد و ملتزم به‌نظام و ارکان آن اشاره کرد و گفت:  تعداد احزاب استانی و کشوری، فعال در قم از ۱۳ حزب به ۴۸ حزب افزایش‌یافته و خانه احزاب هم در قم فعال‌شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم فعالیت احزاب را برای تقویت نظام ضروری دانست و گفت: باید شرایط برای فعالیت آن‌ها فراهم شود.

او همچنین از افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در یک سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد سمن‌ها از ١٠٠ تشکل به ۱۷۲ تشکل افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار