نساجی در ۱۰ بازی پایانی لیگ برتر که با محمود فکری گذشت در شش بازی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بعد از وقفه طولانی که کرونا موجب آن شده بود، به پایان رسید و سیزدهم شهریور با برگزاری فینال جام حذفی یک از فرسایشی‌ترین سال‌های فوتبالی کشور به پایان می‌رسد.

نساجی قائمشهر که با رضا مهاجری پای به لیگ برتر گذشت، فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد، از رگبار بستن تیم‌ها در پنج بازی ابتدایی تا گل نزدن در چند هفته متوالی در میانه لیگ برتر که روز به روز شرایط را سخت‌تر می‌کرد.

رضا مهاجری قبل از بازی با ماشین سازی در هفته بیست و یکم از سمت خود استعفا داد و مدیران نساجی در یک انتصاب پر ریسک عنان کادر فنی را به محمود فکری سپردند.

عملکرد دفاعی شکننده تیم که با اشتباهات فردی و تاکتیکی همراه بود، اصلاح شد و در ۱۰ هفته‌ای که محمود فکری هدایت این تیم را برعهده گرفت در ۶ مسابقه بدون اینکه گلی دریافت کند زمین بازی را ترک کرد

بعد از روی کار آمدن محمود فکری نساجی در یک قرعه جالب ۱۰ بازی با تیم‌های بالای سر خود پشت سر گذاشت که بیشتر آنها مدعی کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا بودند، اما با این وجود در هیچ یک از بازی‌ها نباخت و در ۱۰ بازی انجام داده ۵ گل دریافت کرد. یعنی نیم گل در هر بازی که دو گل از این ۵ گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

نساجی پیش از حضور محمود فکری دغدغه سقوط به دسته پایین‌تر را داشت و جالب اینکه به واسطه نتایج خوب در هفته‌های اخیر فصل را با رتبه تک رقمی به پایان برد. یعنی رده نهمی و این در حالی بود که با نفت مسجد سلیمان تیم هشتم جدول هم امتیاز شد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده نهم ایستاد

تیم نساجی در بازی پایانی خود در غیاب ۱۰ بازیکن از نیم فصل دوم یعنی محمد عباس زاده ، احسان قهاری، رضا دهقانی ، علی شجاعی،مهرداد کفشگری،سعید کریمی،نوید عاشوری،حامد شیری،مجتبی ممشلی و حامد بحیرایی به میدان رفت و همین موجب شد تا محمود فکری در این بازی به سه بازیکن جوان میدان دهد که بازی در لیگ برتر در کارنامه آنها دیده نمی‌شود.

نساجی تنها تیم بدون باخت دوران پسا کرونا بود. با ۹ کلین شیت در نیم فصل دوم رکوردار بهترین کلین شیت بود و مصدومیت مجتبی ممشلی در دو بازی پایانی موجب شد محمود فکری حتی سیستم بازی تیم از ۱-۳-۲-۴ را به ۳-۴-۳ تغییر دهد و در بازی پایانی هم به دلیل محرومیت حامد شیری از عرفان معصومی که هافبک دفاعی است در پست مدافع میانی وسط در سیستم ۳ دفاعه استفاده کرد. ۶ بازی که نساجی در دوران مربیگری محمود فکری گلی دریافت نکرد از این قرار است.

هفته ۲۱: ماشین سازی ۰ – نساجی ۳
هفته ۲۲: تراکتور ۰ – نساجی یک
هفته ۲۵:نساجی ۰ – نفت مسجد سلیمان ۰
هفته ۲۸: سپاهان ۰ – نساجی ۱
هفته ۲۹: نساجی ۰ – ذوب آهن ۰
هفته ۳۰: شهر خودرو ۰ نساجی ۰

شنیده‌ها حاکی از اینست که فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر مهرماه آغاز خواهد شد و باید دید تیم با ثبات نساجی برای دوره جدید چه هدفی را دنبال می‌کند و چگونه می‌خواهد ترکیب تیم را تقویت کند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.