مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۷۹ شرکت تعاونی استان در سامانه جشنواره تعاونی‌های برتر استان ثبت نام کرده‌اند و برگزیدگان پس‌از داوری همزمان با هفته تعاون معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۷۹ شرکت تعاونی استان در سامانه جشنواره تعاونی‌های برتر استان ثبت نام کرده‌اند و برگزیدگان پس‌از داوری همزمان با هفته تعاون معرفی می‌شوند.

علی آشتاب با اشاره به این‌که در روند اجرای جشنواره تعاونی‌های برتر استان وارد فاز دوم شده‌ایم، اظهار کرد: ثبت نام و بارگذاری اطلاعات ۲۹ مرداد به پایان رسید که ۱۷۹ شرکت تعاونی استان در سامانه ثبت نام کردند.

او ادامه داد: فاز دوم این طرح شامل بازرسی‌های میدانی و مدارک و مستندات بارگذاری شده تعاونی‌های توسط کمیته داوران و علمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در نهایت ۱۳ شهریورماه همزمان با هفته تعاون پس‌از بررسی اطلاعات اعلام شده در پرسشنامه و صحت‌سنجی مدارک و مستندات، رتبه نهایی اعلام و تعاونی‌های واجد شرایط با توجه به امتیازات کسب شده به‌عنوان تعاونی برتر استانی یا ملی انتخاب می‌شوند.

آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان، عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۷۱۳ واحد اقتصادی استان تعداد ۴۲۴۹ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی را بکار گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که اجرای این طرح‌ها به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته که میزان اشتغال آن‌ها کم و بیکاری آن‌ها بیشتر است راهکار مناسبی است، تصریح کرد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق‌هایی همچون معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما در صورت جذب کارورز و پرداخت یک سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال در نظر گرفته شده که می‌توانیم با اطلاع رسانی دقیق در این زمینه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و بخصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره ببریم.

او افزود: کارفرمایان اگر از هرکدام از ظرفیت‌ها شامل طرح‌های کارورزی، پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما که توسط دولت در راستای اشتغال بیشتر ارائه شده استفاده کنند، قانون‌گذار به تناسب معافیت‌های بیمه‌ای برای کارفرما در نظر گرفته است.

آشتاب عنوان کرد: پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان با امکان ثبت نام در ۲۲ گرایش شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی و اتاق تعاون با هدف رتبه بندی و اعتبارسنجی تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این رویداد در راستای شناسایی و معرفی الگو‌های برتر بخش تعاون و به منظور فراهم کردن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاونی و نمونه‌پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی شهریورماه همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.