تخصیص۸۵۰ میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی زنان روستایی بروجرد

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد گفت: ۸۵۰ میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی زنان روستایی سرپرست خانوار شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدحسن نوابی  رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد اظهارداشت: شرکت تعاون روستایی زنان شیروان بروجرد در طرح  اقدام سریع برای حمایت از زنان روستایی سرپرست خانوار استان لرستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، که زیر نظر مدیریت ترویج جهاد کشاورزی لرستان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و بهزیستی در سطح استان لرستان انجام می‌شود که برای اجرای این طرح قراردادی با شرکت نمایندگی توسعه سازمان ملل در ایران منعقد شد.

او گفت:نمایندگی توسعه سازمان ملل در ایران طرحی تحت عنوان اقدام سریع در حمایت از مشاغل زنان سرپرست خانوار و مشاغل کوچک را مطرح کرد که در این طرح  مشاغلی که در کرونا آسیب دیدند مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد اضافه کرد:براساس انعقاد این قرارداد که بین شرکت تعاونی روستایی زنان شیروان بروجرد با نمایندگی UNDP (توسعه سازمان ملل) در ایران منعقد شده است مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی زنان روستایی سرپرست خانوار شهرستان اختصاص یافت. 

او اضافه کرد: در همین راستا شرکت تعاونی زنان شیروان بروجرد که در سال گذشته به عنوان شرکت تعاونی برتر کشور انتخاب شد، برای این برنامه معرفی شده است که قرارداد لازم با نمایندگی UNDP (توسعه سازمان ملل) در ایران منعقد گردید.

نوابی کاهش اثرات کرونا در بخش مشاغل خانگی و شغل‌های زنان سرپرست خانوار را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: اولین حمایت آموزشی بوده و آموزش‌های مورد نیاز در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در دستور کار قرار می‌گیرد و در این زمینه یکهزار و ۵۰۰ پک بهداشتی تهیه و به ۱۵۰۰ خانوار اهدا می‌شود.

او ادامه داد: همچنین توزیع ۳۵۰ بسته مواد غذایی و حمایت از مشاغلی مانند خیاطی، زنبورداری و فرآوری محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد یادآور شد: حمایت از تولید ۳۰ هزار عدد ماسک توسط زنان سرپرست خانوار در این طرح نیز صورت می‌گیرد و افرادی که عضو صندوق‌های خرد روستایی بوده و زنان سرپرست خانوار، مشمول این برنامه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.