مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : در هفت سال اخیر بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر از خدمات معیشتی و حمایتی بهره‌مند و ۴۶ هزار نفر نیز با برخورداری از وام‌های قرض الحسنه فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد کرده اند.

بهره مندی بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر از خدمات معیشتی کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به خدمات متنوع این نهاد به نیازمندان طی هفت سال گذشته، گفت : در این مدت بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر از خدمات معیشتی و حمایتی بهره‌مند و ۴۶ هزار نفر نیز با برخورداری از وام‌های قرض الحسنه فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد کرده اند.

او با اشاره به خدمات این نهاد به نیازمندان در هفت سال گذشته، گفت : طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ بیش از ۵۵۳ هزار خانوار با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر از خدمات معیشتی و حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند.

رخصی افزود: همچنین در این مدت حدود ۲۴ هزار نفر با دریافت ۴۲ میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

او با یادآوری اینکه یکی دیگر از خدمات اساسی این نهاد در توانمندسازی خانوار‌های مددجو پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال است، ادامه داد: ایجاد حدود ۴۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کرمانشاهی در هفت سال گذشته با پرداخت ۵۸۳ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال و کاریابی برای ۱۲ هزار نفر از دستاورد‌های بزرگ این نهاد به شمار می‌رود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه به اقدامات کمیته امداد در بخش مسکن نیز اشاره و افزود: در سال های گذشته ۲۵ هزار خانوار با دریافت ۱۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض منازل مسکونی خود را ساخت، خریداری و یا تعمیر کردند.

محسن رخصی با بیان اینکه همچنین طی سال‌های ۹۲ تا سال جاری ۵۲ هزار فقره وام قرض الحسنه حمایتی به مددجویان کرمانشاهی پرداخت شده، گفت: بیش از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تامین این وام‌های حمایتی اختصاص داده شده است.

رخصی با اشاره به اینکه یکی از خدمات اصلی این نهاد ارائه خدمات فرهنگی با هدف توانمندسازی خانوار‌های مددجو است، اداممه داد: طی هفت سال گذشته ۹۴ هزار دانش آموز و ۱۹ هزار دانشجو از خدمات فرهنگی و تحصیلی و بیش از ۳۴۹ هزار مددجو نیز از برنامه‌های آموزش خانواده این نهاد بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: در این مدت ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت استان کرمانشاه سرمایه گذاری شده است.

محسن رخصی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجی از خدمات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی و صدقات تامین شده، گفت: در هفت سال گذشته کرمانشاهیان ۳۳۹ میلیارد تومان به منظور تامین هزینه‌های درمانی، تحصیلی، مسکن و.. به خانوار‌های مددجو اهدا کرده اند .

اجرای طرح ایران همدل در قالب اطعام حسینی و احسان حسینی

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب از اجرای طرح ایران همدل در قالب اطعام حسینی و احسان حسینی در ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

 محمدبیگزاده گفت : این طرح با محوریت هیأت‌های مذهبی با همکاری خیرین، مراکز نیکوکاری و نهادهای حمایتی از طریق اهدای غذای گرم نذری و بسته‌های غذایی میان نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: در مرحله نخست رزمایش «ایران همدل» که با مشارکت همگانی مردم، مراکز نیکوکاری اجرا شد، بیش از هزار سبد معیشتی بین نیازمندان و محرومان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی شهرستان اسلام آباد غرب توزیع شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلام آباد غرب افزود: امیدواریم با مشارکت شایسته و همه جانبه خیرین، در کنار حمایت‌های امدادی بتوانیم خدمات اثربخش‌تری را در قالب مرحله دوم این پویش به نیازمندان و ولی نعمتان جامعه ارائه دهیم .

هفت هزار نیازمند حمیلی میهمان سفره های حسینی بودند

رئیس کمیته امداد حمیل با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون حدود هفت هزار نیازمند حمیلی میهمان سفره های حسینی بوده اند، گفت: کمیته امداد به منظور طبخ غذای گرم در ماه محرم و صفر آشپزخانه حسینی در حمیل راه اندازی کرده است.

جمشید خدرویسی با بیان اینکه رزمایش ایران همدل با دو طرح کلی احسان حسینی و اطعام حسینی در حال اجرا است، گفت: این نهاد در نخستین روز از ماه محرم یک آشپزخانه حسینی به منظور طبخ غذای گرم با مشارکت خیران نیک اندیش راه اندازی کرده است.

خدرویسی افزود: در پنج روزه نخست ماه محرم هفت هزار پرس غذای گرم با کمک های مردمی طبخ و در میان نیازمندان توزیع شده است.

او ادامه داد: در روزهای آتی نیز روزانه حدود ۷۰۰ پرس غذا با مشارکت نیکوکاران در آشپزخانه حسینی برای نیازمندان طبخ می شود.

رئیس کمیته امداد حمیل گفت: خیرانی که تمایل دارند نذورات حسینی خود را به کمیته امداد اهدا کنند می توانند به دفتر این نهاد در بخش حمیل مراجعه و یا کد #۰۸۳*۸۸۷۷* را از طریق تلفن های همراه شماره گیری کنند.

خدرویسی گفت: هم اکنون بیش از دو هزار ۲۰۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۵۷۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد بخش حمیل هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.