جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت : امروز نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی در ۹۰۰ شهر اقامه می‌شود .

اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ شهر نظام جمهوری اسلامیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ احمد محمدی جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه امروز نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی در ۹۰۰ شهر اقامه می‌شود، گفت : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اکنون در ۱۶ شهر و حدود ۳۰۰ مسجد شهر و روستای مناطق اهل سنت استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

او گفت : نماز جمعه نماد وحدت و قدرت مسلمانان بوده و اجتماعی است که همانند سایر اجتماعات دینی برادری و صمیمیت را در بین مسلمانان تقویت می‌کند.

او افزود: تریبون نماز جمعه باید تریبون روشنگری، بصیرت، امیدآفرینی، وحدت و تریبون تشویق، ترغیب، همدلی و همفکری برای دفاع از ارزش‌ها و رسیدن به قله پیشرفت باشد، انجام برنامه‌های پویای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در کنار نماز جمعه و اجرای برنامه‌هایی برای افزایش حضور مردم در نماز جمعه بسیار حایز اهمیت است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه درامور اهل سنت کرمانشاه با تشریح ویژگی‌های امام جمعه موفق ادامه داد: یک امام جمعه موفق باید دین شناس و زمان شناس بوده و در حوزه کاری خویش متخصص باشد تا انتظارات و توقعات به حق مردم را در نماز جمعه بیان نماید و با زمان شناسی و باتوجه به نیاز روز جامعه مطالبات مردم را در خطبه‌ها بیان نماید و موانع میان نسل جدید و نماز جمعه را برداشته و به جوانان اعتماد نماید، از بیان مطالب تنش زا و اختلاف انگیز خودداری کرده و خود عامل وحدت و اتحاد باشد.

محمدی افزود: امام جمعه موفق باید خوراک فکری و معنوی مناسب مخاطب و نمازگزاران را در اختیار داشته باشد و برای برخورداری از مقبولیت اجتماعی باید در میان نمازگزاران تواضع داشته باشد، آشنایی با دانش مدیریت برای برنامه ریزی برنامه‌های دینی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی امری لازم و ضروری است.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: مدارا و انس با مردم و در درد و رنج و غم و شادی مردم حضور داشتن از نقاط قوت یک امام جمعه است، بدون همراهی مردم نمی‌توان رسالت خود را انجام داد، امام جمعه باید به رسالت خطیر و مهم خویش ایمان داشته باشد و در کنار حسن خلق، خدمت به مردم و فقرا را افتخار بداند.

او افزود: خطبه‌های امروزی باید کاربردی با محتوا و پر مغز و به روز، عالمانه و عاقلانه و عاشقانه و مختصر و مفید بوده و با بیان شیوا و عمیق ایراد شود تا به جان و دل مردم بنشیند، امام جمعه باید از گروه گرایی بشدت پرهیز کند، تندوری و افراط در دین بشدت محکوم است، چون دین اسلام دین اعتدال و میانه روی است.

محمدی ادامه داد: هرگاه تندروی در هر مکانی ظهور کرد اسلام آسیب دید و مسلمانان ضربه خوردند، در مقابله با این تفکر تندروری باید جدی صریح و شفاف موضع گیری شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه افزود: باید تفاهم، هم افزایی و همکاری نزدیک با مسوولان و بالاخص با شورای روحانیون و اهل سنت به جهت فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی به منظور رفع مشکلات و مشورت و تبادل نظر و همفکری و هم افزایی برقرار باشد.

او گفت: تحقق همه این توقعات و انتظارات از خطیب جمعه مستلزم آن است که با توجه به جایگاه خطیر و حساس امامت جمعه اهل سنت، همه مسئولان و دلسوزان استان از امام جمعه جدید حمایت کرده و ایشان را کمک کنند تا ایشان هم با انگیزه بیشتری در خدمت به نظام و اسلام و انقلاب عمل کنند.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: حاج ماموستا مُلا محمد محمدی شخصیتی ماندگار بود که در تمام فراز و نشیب‌ها یاور نظام اسلامی بود و تا آخرین لحظات عمر مبارک خویش همچنان ثابت قدم، دین خود را به نظام ادا نمود و در هیچ برهه‌ای از زمان، نظام را تنها نگذاشت، امیدواریم و انتظار داریم امام جمعه جدید راه ایشان را ادامه دهند.

محمدی افزود: لازم است در ابتدا از نیم قرن خدمات دلسوزانه، صادقانه، خالصانه و بی شائبه عالم وارسته، مومن، متعهد، انقلابی، متواضع، تقریبی و وحدت طلب مرحوم حاج ماموستا ملا محمد محمدی که سال‌ها از بهترین دوران عمر گرانبهای خویش را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و مردم در عرصه‌های مختلف نمود قدردانی کرده و به روح بلند ایشان درود می‌فرستیم.

محمدی ادامه داد: ماموستا محمدی شخصیتی ماندگار بود که در تمام فراز و نشیب‌ها یاور نظام اسلامی بوده و تا اخرین لحظات عمر مبارک خویش همچنان ثابت قدم، دین خود را به نظام ادا نمود و در هیچ برهه‌ای از زمان، نظام را تنها نگذاشت، امیدواریم و انتظار داریم امام جمعه جدید راه ایشان را ادامه دهند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب ائمه جمعه از وظایف و شئونات حاکمیت است که این مهم به نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت واگذار شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.